Maszk nélkül, a szabadban, a szabadság érzetével, s így erősen felértékelődnek az erdei utak, de nem mindegy, hogy mikor és hogyan közlekedünk a Mecsekben – írja a Baranya megyei hírportál, a bama.hu.
Maszk nélkül, a szabadban, a szabadság érzetével, s így erősen felértékelődnek az erdei utak, de nem mindegy, hogy mikor és hogyan közlekedünk a Mecsekben – írja a Baranya megyei hírportál, a bama.hu.
Főleg esős, sáros időben sokan választják a kemény burkolatú erdészeti utakat, ezért nem árt tisztában lenni a használatuk szabályaival. A portál megkérdezte a Mecsekerdő Zrt.-t, magánszemélyként milyen utakon közlekedhetünk az erdőben, és mire kell figyelnünk. Megtudták, hogy a baranyai erdőgazdaság által kezelt területen 508 kilométer jelzett túraútvonal, 200 kilométer kerékpározható erdei útvonal áll rendelkezésre. A 170 kilométer aszfaltozott vagy egyéb burkolt erdészeti úthálózat alapvetően az erdők fenntartását segíti, ám figyelembe veszik a társadalmi igényeket is, így a természetjárók számára az utak ugyancsak elérhetők. Ezeket a feltáró utakat viszont nem személygépkocsi-forgalomra tervezték, s egyes szakaszokat sorompó is határol, melyek az erdőkezelők munkáját szolgálják.
Ezért, ha ide civilként behajtunk, akadályozhatjuk az erdei munkát, adott esetben a mentési tevékenységet is. Így még a sorompók előtt is csak akkor parkoljunk le, ha erre kialakított lehetőséget találunk, mint például Pusztabányánál, a Máré-vár közelében vagy a Sás-völgyben. Tudni kell azt is, hogy a tél ezen időszaka a fakitermelés és a vadászat szezonja, ezért előfordulhatnak átmeneti erdőjárási korlátozások. Ezekről a Mecsekerdő weboldala mellett a Baranya Megyei Természetbarát Szövetségnek, valamint a Magyar Természetjárók Szövetségének a honlapján lehet tájékozódni.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!
Kormányzati támogatással fejlődik Szentes és térségének úthálózata
Közútfejlesztés, autópálya-csomópont építés, útfelújítás és hídépítés is szerepel Szentes és térségének fejlesztési programjában. A beruházások többsége a következő évben kezdődhet meg, de egyes útfelújítások már jövő év tavaszára elkészülnek – olvasható a Délmagyar hírportál cikkében.
– A kormány döntése alapján elkezdődhet a szentesi Kurca-híd és a kapcsolódó létesítmények megépítésének előkészítése, valamint a közeljövőben megkezdődhet a 451. számú főút Kiskunfélegyháza és Szentes közötti szakasza fejlesztésének előkészítése, az M5-ös autópályán Csengelénél a csomópont megvalósításának előkészítése, valamint a 4405. jelű összekötő út problémás szakaszának felújítása is – közölte Farkas Sándor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.