Új módszer: szabadulószoba a keszthelyi iskolában

A divatos játék mintájára a diákokat a tananyaggal kapcsolatos kérdésekre adott jó válaszok viszik előre.

null

A Keszthelyi Premontrei Szakgimnázium is része annak a projektnek, melyet négy ország – Magyarország, Olaszország, Egyesült Királyság, Észtország – hét oktatási intézménye egy Erasmus+-program keretében közösen valósít meg. A cél az, hogy a szakképzés jobban illeszkedjen a piaci elvárásokhoz – derül ki a cikkből.

– A szakképzés módszertanában van egy új irány. Pro­jekt­alapon, öntevékenyen tanulnak a diákok, ezt próbáljuk mi is bevezetni

– vázolta Balogh Csaba, az iskola igazgatója.

Balogh Csaba, Gradwohl Ágnes, a projektben résztvevő egyik tanár és az informatikai cég ügyvezetője, Markó Ferenc a program bemutatásakor a szabadulószobában Fotó: Keszey Ágnes / Zalai Hírlap

A Reacti-VET projektben a premontrei szakgimnázium pedagógusok továbbképzését valósította meg, és egy kísérleti programban vett részt. A Z-Ware Informatikai Kft. bevonásával tananyagot fejlesztettek, melynek fontos része volt a képességfejlesztés. A kísérleti programba a 9. osztályos informatika szakos tanulókat vonták be. A digitális biztonság volt a fő téma, a tanulók megismerkedtek a személyes adatok védelmével és a digitális világ veszélyeivel. A fiatalok e témakörhöz kapcsolódva egy angol–magyar nyelvű értelmező szótárt is összeállítottak.

– Az online oktatás időszakában zajlott a projekt. Otthonról, állandó konzultációval, virtuálisan, videóka­mera és mikrofon segítségével dolgoztunk együtt az alkotócsoportokkal.

A gyerekek körében egyre kevésbé népszerű az a fajta tanulás, hogy leülnek egy könyv mellé. Ebben a programban az is fontos, hogy a saját munkájuk, energiaráfordításuk után látják az eredményt, és tudatosítják, hogy ezt ők csinálták. Errefelé kell átbillenni, hogy a tanulás legyen öröm, alkotótevékenység is

– mondta el az iskola vezetője a lapnak.

S bár online formában próbálták ki először a módszert, tantermi keretek között is működni fog. Ezt be is mutatták a projektzáró napon: két helyszínen kialakítottak egy-egy szabadulószobát. Itt a tananyaggal kapcsolatos kérdéseket kaptak a diákok, így játékos módon valósult meg a tudásszint ellenőrzése. A projektben a zsaroló vírusok elleni védekezés módszereit sajátíthatták el. A tanulságokat prezentációban mutatták be.

Keszey Ágnes

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy kiválóan szerepeltek a bajai diákok az indiai rajzversenyen. Kilenc ország 14 iskolájából 143 munka érkezett be a megmérettetésre. Arany és bronz minősítést kaptak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.