Már a műszaki átadásnál tart a hódmezővásárhelyi tram-train

A 37 méteres szerelvényre sem kell már sokat várni, egy-két hét múlva Hódmezővásárhelyre érkezik.

null

Lázár János országgyűlési képviselő, a tram-train-beruházás kormánybiztosa a hivatalos Facebook-oldalán adta hírül, hogy a beruházás az utolsó és egyben legfontosabb szakaszához, a műszaki átadás-átvételhez érkezett. Zajlik a fejlesztés lezárása és a tesztüzem előkészítése. „Már csak pár hónap és onnantól kezdve elégedetten, biztonságosan tudunk közlekedni Hódmezővásárhely és Szeged között” – írta.

– Az infrastruktúra, vagyis a vágány- és villamoshálózat építése teljesen lezárult. A hódmezővásárhelyi városi szakaszon már megkezdődött a műszaki átadás – tudta meg a Délmagyar hírportál Mucsi Lászlótól, a projekt tanácsadójától.

Egy-két napon belül a nagyvasúti szakaszon is zajlik majd műszaki átadás.

Megkezdődött a tram-train-beruházás műszaki átadása, átvétele. A 37 méteres szerelvényre sem kell már sokat várni, egy-két hét múlva Hódmezővásárhelyre érkezik.
Fotó: Kurucz Árpád

Mucsi László kiemelte, mindent vizsgál a hatóság. Elsőként az összes, megvalósítással kapcsolatos dokumentációt tekintik át, majd bejárják a fejlesztésben érintett helyszíneket, megvizsgálják a berendezéseket. A sínektől a közvilágításig minden nagyító alá kerül.

– Egy ekkora beruházásnál ez nem egy egy-két napos munka, pár hétig is eltarthat az eljárás.

Hódmezővásárhelyen az elmúlt napokban is munka zajlott a tram-train-vonal mentén. Tisztítógépek járták a sínhálózatot, újrafestették a burkolati jeleket.

– Hogy egyértelműen és balesetmentesen lehessen közlekedni, először ideiglenesen úgynevezett oldószeres festékkel készültek el az úttesten a burkolati jelek. A végleges, tartós burkolati jeleket most, az elmúlt napokban festette fel a kivitelező – sorolta.

Mindeközben maga a tram-train-szerelvény is vizsgázik. Néhány napja Szolnokra gurult a jármű. Azért nem Szegedre, mert a MÁV-nak a szolnoki üzemében állt rendelkezésre például egy speciális mérleg, amire egy teszthez volt szükség. Szolnokon különböző vizsgálatokat is végeztek, többek között a tengelyterheléssel kapcsolatban – mondta Mucsi László, aki hozzátette, még egy-két hét és Vásárhelyen lesz megfigyelhető a tram-train.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.