A száguldozót vajon megállítja a sárga villogó Székesfehérváron?

A veszélyre figyelmeztető sárga villogók kihelyezését vizsgálja a Magyar Közút az Új Csóri úton, ahol volt, aki 160-nal száguldott be a városba.

null

A veszélyre figyelmeztető sárga villogók kihelyezését vizsgálja a Magyar Közút az Új Csóri út városszéli részén, ahol halálos gázolás is történt januárban, s ahol volt, aki közel 160-nal száguldott be a városba – olvasható a Fejér megyei hírportál, a FEOL.hu oldal cikkében. Január 7-én reggel Székesfehérvár belterületén, az Új Csóri út 53. szám előtti útszakaszon egy teherautó elütött egy, az úton átjutni próbáló embert, aki a helyszínen életét vesztette. Február 25-én délelőtt, még ugyan a várostáblán kívül, de a rendőrök egy 159 kilométeres sebességgel száguldozó sofőrt kaptak el. Az illető 130 ezer forintos bírságot és hat büntetőpontot kapott.

Két példa arra, hogy ez a szakasz különösen veszélyes: csak jóval beljebb, a város felé van kiépített zebra, így a gyalogosok átjutása az egyik oldalról a másikra kisebbfajta kaszkadőrmutatvánnyal ér fel.

Mint megtudtuk, az Új Csóri úti, Hernád utcai buszfordulónál a gyalogosközlekedés helyzete miatt a halálos balesetet követően nem sokkal a fehérvári önkormányzat egyeztető tárgyalást hívott össze a Magyar Közút, a rendőrség és a kormányhivatal részvételével. Az önkormányzat szakmai véleménye szerint a zebra kiépítése forgalomtechnikai szempontból (is) bonyolult, hiszen egy komplex beruházással lehetne csak a gyalogátkelőhelyet kialakítani: meg kell építeni mindkét oldalon a rávezető járdaszakaszokat, és a buszforduló átépítésére is szükség van ahhoz, hogy az átkelő és ahhoz kapcsolódóan a jelzőlámpás csomópont kialakítható legyen. (Márpedig ezen a szakaszon, az út mellett nincs városi tulajdonú terület.)

Ha az út mellé, fölé sárga villogó lámpát helyeznek, talán jobban figyelnek az autósok.
Fotó: PT/FMH

Szorgalmazzák a rendszeres sebesség-ellenőrzést

Arról nem sikerült hivatalos információt kapnunk, mi lett a feltehetően megtartott bejárásnak az eredménye, ám a Magyar Közút Zrt. megkeresésünkre azt elárulta, ők szorgalmazzák a rendszeres sebesség-ellenőrzést az útszakaszon és vizsgálják annak lehetőségét, hogy figyelmeztető sárga villogó jelzőket helyezzenek el a főúton. Azt is megkérdeztük, nem gondolkodnak-e a VÉDA-kapuként ismert, gyorshajtást ellenőrző kamerák felszerelésén az úton. Ezzel ugyanis nemcsak a gyorshajtást, hanem az Új Csóri úti körforgalmat körülölelő áldatlan állapotokat is meg lehetne vélhetően szüntetni. A válasz szerint a társaságnak nincs a körforgalomnál forgalomfigyelő vagy térfigyelő kamerája, a „VÉDA” telepítése sem hozzájuk tartozik. A Magyar Közút változatlanul a „cipzár-elv” szerinti együttműködő, toleráns közlekedésre hívja fel a járművezetők figyelmét. A rendőrség érdeklődésünkre arról számolt be, hogy a szóban forgó szakaszon rendszeresen és visszatérő jelleggel végeznek közlekedési ellenőrzéseket, melyek célja a balesetek megelőzése, a jogsértő és balesetveszélyesen közlekedő járművezetők forgalomból történő kiszűrése. A VÉDA kamerák kihelyezésével összefüggésben pedig a rendőrségnek csak szakmai segítő és véleményezési hatásköre van.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.