Látványos munkafázishoz ért az M44 tiszaugi híd építése

2018 nyara óta zajlik a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán.

null

Mint az a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. oldalán olvasható, az elmúlt időszakban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd (307 m) alépítményei, melyek helyére az ártéri hidak felszerkezetéhez tartozó, előregyártott vasbeton hídgerendák kerültek; ezeknek a hossza összesen 5100 méter. Megtörtént továbbá a vasbeton pályalemezek megépítése is. Mint olvasható, a mederhíd-szakasz építése is ütemesen zajlik. Az M44-es számú főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető pilonok.

Az elmúlt évben a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem 2020. november hónapban összeért a hídszerkezet a Tisza folyó feletti szakaszon.

Több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel
Fotó: NIF.HU / BAON.HU – MEDIAWORKS

Az eddig megépült építményről néhány fontosabb adat:

  • több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel;
  • 2573 tonna szerkezeti acél épült be a mederhíd 307 méteres szakaszán;
  • több mint 15 000 m3 beton beépítése, melyből 1600 m3 a pilonszerkezet.
  • A kábelfűzési és feszítési munkákkal párhuzamosan zajlik az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése is
    Fotó: NIF.HU / BAON.HU – MEDIAWORKS

    A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is a terveknek megfelelően haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik – olvasható a közleményben.

    Az elmúlt hetekben a hídpályát tartó ferdekábelek építéséhez és feszítéséhez, azaz a legspeciálisabb és egyben a leglátványosabb munkarészéhez érkezett a Tisza-híd megvalósítása,

    mely az elmélet és gyakorlat összhangjának igazi próbatétele. A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése.

    Az elmélet és gyakorlat összhangjának igazi próbatétele
    Fotó: NIF.HU / BAON.HU – MEDIAWORKS

    A kábelfűzési és feszítési munkákkal párhuzamosan zajlik az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése is.

    Mint írják, az M44 hídján hátralevő feladatok folyamatos munkavégzést, nagy technológiai fegyelmet és odafigyelést követelnek meg a kivitelező csapatoktól annak érdekében, hogy ez az országban egyedülálló hídszerkezet 2021 őszén átadható legyen az utazóközönség számára.

    Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

    Gőzerővel halad az M44-es tiszaugi hídjának építése

    Az új tiszaugi híd kivitelezése 2019 januárjában kezdődött, és ütemtervnek megfelelően halad, a műszaki átadás-átvételt várhatóan 2021. augusztus végén fejezik majd be – írja a Jász-Nagykun-Szolnok megyei hírportál, a szoljon.hu.

    Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

     

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.