Régi hírnevére hajt a 132 éves újhelyi húsüzem

Tavaly új kezekbe került az 1889-ben alapított húsüzem, mely a közép- és felsőbb minőségi kategóriákban szeretne teret nyerni.

null

Tavaly új kezekbe került az 1889-ben alapított sátoraljaújhelyi húsüzem. A Zemplén Gourmet 1889 Kft. néven működő cég nem az olcsó hústermékek piacát célozza meg, a közép- és felsőbb minőségi kategóriákban szeretne teret nyerni – közölte Sivák Zsolt ügyvezető.

Tavaly ősztől gyártanak

A húsüzem története tehát éppen 132 esztendőre nyúlik vissza, a második világháború előtti időszakot tekintik az aranykornak. Az államosítás után a miskolci székhelyű Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Állatforgalmi és Húsipari Vállalat telephelyeként folytatta tovább működését. Ebben az időszakban specializálódott az akkoriban egyébként vágóhíddal is kiegészült sátoraljaújhelyi üzemegység elsősorban a szárazáruk és a lóhúsból készült termékek gyártására. 1991 és 2013 között Zemplén Hús Kft. néven folyt a termelés Sátoraljaújhelyen. A honlapon olvasható cégtörténet szerint ekkor sokat modernizálódott az üzem, ezzel együtt szélesedett is a termékpaletta, amely eredményeként a hazai boltok mellett kiléphettek a nemzetközi piacra is. Ezután többéves viszontagságos időszak következett, amikor is többször váltott tulajdonost az üzem, de hosszabb távon egyik formáció sem bizonyult életképesnek.

húsüzem
Fotó: Bódisz Attila/boon.hu

A Zemplén Gourmet 1889 Kft. 2020 őszétől kezdte meg a tényleges munkát a nagy múltú húsüzemben. Sivák Zsolt elmondta: szeretnék helyreállítani az üzem hírnevét, ezért válogatott alapanyagokat felhasználva, a régi receptúrákra alapozva, de új, magas minőségű termékekkel is piacra lépve kívánják hosszú távon biztosítani a cég eredményességét.

Egyedivel szállnak versenybe

Hangsúlyozta: a vágóhidat nem szeretnék újraindítani, mivel meglátásuk szerint sok magyar beszállító tudja már biztosítani a megfelelő minőségű alapanyagot számukra. Öt-hat ilyen termelővel és céggel vannak kapcsolatban, ez a kör az alapanyagok tekintetében stabilitást is jelent – mondta. Kérdésünkre válaszolva az ügyvezető azt is elmondta, hogy ugyan egy eléggé telített piacon próbálnak helyet találni maguknak, ám abban bíznak, hogy ebben a gazdasági szegmensben is érvényesül a minőségi termékek iránti bővülő kereslet. Vagyis nem az olcsó párizsik és virslik gyártásával szeretnének versenybe szállni a konkurensekkel, hanem olyan egyedi termékekkel, amelyeket inkább a közép- vagy felső kategóriában lehet emlegetni – magyarázta Sivák Zsolt.

Az eredeti, teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.