Rendben lezajlott a próbaterhelés az M44 gyorsforgalmi út új Tiszaugi-hídjánál. Az adatok kiértékelése még néhány hetet igénybe vesz. A híd építése a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján.
Mint írják, a 44. számú főútról is jól látható ekhós szekérre emlékeztető pilonjaival az M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt – Lakitelek közötti szakaszának leglátványosabb műtárgya, az 556 méter hosszú új Tiszaugi-híd.
A projekt a befejezéséhez közeledik. Ennek a fázisnak az egyik legfontosabb momentuma az épülő híd próbaterhelése, ahol a műtárgy használatba vétel előtti teherbírását ellenőrzik.
A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeztek. A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket.
A Tiszaugi-hídnál a statikus próbaterhelést 22, egyenként 38 tonna súlyú teherautóval végezték, összesen 20 teherállás kombinációban.
A dinamikus terhelés során pedig két teherautó haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 kilométer/órás sebességgel. A NIF Zrt. beruházásainál a próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végzik. Ebben az esetben is ők hajtották végre a méréseket.
A teljes cikk ITT érhető el.