A német nagyvállalat tervei szerint halad a debreceni BMW-üzem építése, olyannyira, hogy a jövő évben már az első nagyobb épületeket is elkezdik építeni a 400 hektáros területen
– derült ki a BMW Manufacturing Hungary Kft. által szervezett, terepbejárással egybekötött, exkluzív kerekasztal-beszélgetésen, kedden.
Folyamatos fejlődés
A sajtóeseményen a beruházásért felelős vezetők, Jochen Lorenzen üzemfejlesztésért felelős igazgató, illetve Andreas Pfleger, a BMW debreceni projektigazgatója a munkálatok előrehaladtát méltatva beszélt a pandémia által okozott lassulás, illetve a három évvel ezelőtti megállapodás óta eltelt időszakról, valamint ismertették a jövőbeli üzem sajátosságait.
Lorenzen elmondta, rengeteg munkát tudhatnak maguk mögött a 2018-as megállapodás óta, mind tervezés, mind kivitelezés tekintetében.
– Az első dolgozóinkkal tavalyelőtt kezdtük meg a közös együttműködést (jelenleg 21-en dolgoznak a projekten a BWM debreceni kötelékében). 2020-ban elindultak az építési munkálatok is, az első betonelemek elhelyezésével. Ekkor azonban beütött a pandémia, melynek köszönhetően április közepére a gyártás és az eladás az egész világon megállt. Ezek a hónapok az egész piacra hatással voltak. Ilyen helyzetben lassítanunk kellett a munkafolyamatokon, át kellett értékelnünk a terveinket, illetve alkalmazkodnunk a változáshoz – mondta az üzemfejlesztésért felelős igazgató, hozzátéve,
töretlen a bizalmuk Debrecen felé, ahol hosszú távra terveznek, mely elhatározást mi sem példázza jobban, minthogy nálunk fogják először gyártani a világon a harmadik generációs elektromos autókat.
Történelmi beruházás
Andreas Pfleger a keddi sajtóeseményen kiemelte, a szerződés megkötésétől kezdve izgatottan várják, milyen eredményeket láthatnak majd Debrecenben. – A város által nyújtott ipari infrastruktúra hihetetlenül professzionális. Egy olyan hely, ahol nemzetközi nagyvállalatok, mint a Krones vagy a Thyssenkrupp képviseltetik magukat, további vonzerőt jelentettek a BMW-beruházáshoz is. Az EDC Debrecen és a város nagyszerűen menedzselte az előkészületeket a 2020 májusi területátvételig. A projekt konkrét kezdete (az első betonelem elhelyezése, cölöpözés) rendkívül fontos volt számunkra. A koronavírus ellenére is folytattuk a munkálatokat, igaz, nem az előre eltervezett sebességgel. Szerettük volna megtalálni a legjobb csapatot az építkezéshez, azt gondolom, eddig minden kritériumnak eleget tettek – hangsúlyozta a projektigazgató.
Az első épületépítési munkálatok 2022 elején várhatóak, ezek közül az úgynevezett Kommunikációs Központ, illetve a Tréning Központ készülhet el leghamarabb.
A nemzetközi gyártási hálózat egyik legfontosabb pontja lehet a debreceni gyár, ahol elsőként készítik majd az úgynevezett Neue Klasse modellgeneráció autóit. Az első generációs i3, i8 modellek után jelenleg a második generáció modelljei, mint például a BMW iX3, iX és i4 korszakát éljük. Ezeket követhetik majd a harmadik generációs modellek, melyek 2025-től, egyenesen a debreceni üzemből kerülhetnek az utakra, és minden tekintetben elektromosak, digitálisak és újrahasznosíthatóak lesznek, középpontjukban a tisztán elektromos hajtásláncokkal.
A teljes cikk IDE kattintva érhető el.