Úttörő szerep juthat a debreceni BMW-üzemnek

A BMW először itt próbálja ki legújabb elektromos járműépítő platformját – írja a Hajdú-Bihar megyei hírportál, a haon.hu.

null

A német nagyvállalat tervei szerint halad a debreceni BMW-üzem építése, olyannyira, hogy a jövő évben már az első nagyobb épületeket is elkezdik építeni a 400 hektáros területen

– derült ki a BMW Manufacturing Hungary Kft. által szervezett, terepbejárással egybekötött, exkluzív kerekasztal-beszélgetésen, kedden.

Folyamatos fejlődés

A sajtóeseményen a beruházásért felelős vezetők, Jochen Lorenzen üzemfejlesztésért felelős igazgató, illetve Andreas Pfleger, a BMW debreceni projektigazgatója a munkálatok előrehaladtát méltatva beszélt a pandémia által okozott lassulás, illetve a három évvel ezelőtti megállapodás óta eltelt időszakról, valamint ismertették a jövőbeli üzem sajátosságait.

Lorenzen elmondta, rengeteg munkát tudhatnak maguk mögött a 2018-as megállapodás óta, mind tervezés, mind kivitelezés tekintetében.

– Az első dolgozóinkkal tavalyelőtt kezdtük meg a közös együttműködést (jelenleg 21-en dolgoznak a projekten a BWM debreceni kötelékében). 2020-ban elindultak az építési munkálatok is, az első betonelemek elhelyezésével. Ekkor azonban beütött a pandémia, melynek köszönhetően április közepére a gyártás és az eladás az egész világon megállt. Ezek a hónapok az egész piacra hatással voltak. Ilyen helyzetben lassítanunk kellett a munkafolyamatokon, át kellett értékelnünk a terveinket, illetve alkalmazkodnunk a változáshoz – mondta az üzemfejlesztésért felelős igazgató, hozzátéve,

töretlen a bizalmuk Debrecen felé, ahol hosszú távra terveznek, mely elhatározást mi sem példázza jobban, minthogy nálunk fogják először gyártani a világon a harmadik generációs elektromos autókat.

Fotó: Molnár Péter / haon.hu

Történelmi beruházás

Andreas Pfleger a keddi sajtóeseményen kiemelte, a szerződés megkötésétől kezdve izgatottan várják, milyen eredményeket láthatnak majd Debrecenben. – A város által nyújtott ipari infrastruktúra hihetetlenül professzionális. Egy olyan hely, ahol nemzetközi nagyvállalatok, mint a Krones vagy a Thyssenkrupp képviseltetik magukat, további vonzerőt jelentettek a BMW-beruházáshoz is. Az EDC Debrecen és a város nagyszerűen menedzselte az előkészületeket a 2020 májusi területátvételig. A projekt konkrét kezdete (az első betonelem elhelyezése, cölöpözés) rendkívül fontos volt számunkra. A koronavírus ellenére is folytattuk a munkálatokat, igaz, nem az előre eltervezett sebességgel. Szerettük volna megtalálni a legjobb csapatot az építkezéshez, azt gondolom, eddig minden kritériumnak eleget tettek – hangsúlyozta a projektigazgató.

Az első épületépítési munkálatok 2022 elején várhatóak, ezek közül az úgynevezett Kommunikációs Központ, illetve a Tréning Központ készülhet el leghamarabb.

A nemzetközi gyártási hálózat egyik legfontosabb pontja lehet a debreceni gyár, ahol elsőként készítik majd az úgynevezett Neue Klasse modellgeneráció autóit. Az első generációs i3, i8 modellek után jelenleg a második generáció modelljei, mint például a BMW iX3, iX és i4 korszakát éljük. Ezeket követhetik majd a harmadik generációs modellek, melyek 2025-től, egyenesen a debreceni üzemből kerülhetnek az utakra, és minden tekintetben elektromosak, digitálisak és újrahasznosíthatóak lesznek, középpontjukban a tisztán elektromos hajtásláncokkal.

A teljes cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.