A Magyar Termék Nonprofit Kft. a Nógrád megyei hírportálhoz eljuttatott közleményében jelentette be, hogy a Nógrádi ropi gyártója lett a kétszázadik védjegyhasználó cég az országban. Az ilyen védjegyeket használó cégek száma már elérte a kétszázat, a védjegyes termékeké pedig megközelítette az ötezret Magyarországon. A hazai termékek népszerűsítésére számos áruházlánci akciót szerveztek az elmúlt időszakban – olvasható a nool.hu cikkében.
A kétszázadik védjegyhasználó, az Unió Coop Zrt. fontosnak tartotta, hogy hatalmas népszerűségnek örvendő termékére, a Nógrádi Ropogósra is rákerüljön a magyar eredetet jelző embléma és ez most már meg is valósult.
Tóth László, a cég vezérigazgatója elmondta: ugyan nem ők voltak, akik a hetvenes évek elején kitalálták az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő Nógrádi ropit, de amikor 2013-ban hozzájuk került a gyártó és forgalmazó cég, lelkesen felkarolták a terméket. A jelenlegi gyártási volumen érzékeltetésére Tóth László elmondta: az éves lisztfelhasználásuk 1100 tonna. Ha az ebből előállított ropogtatnivalókat mind 45-50 grammos kiszerelésbe csomagolnák, akkor ez több mint 20 millió zacskót jelentene.
Nagyon szeretik az emberek, és bármilyen versenyen, teszten is szerepel, mindig nagyon jó pozíciókat ér el. Tehát a kiváló minősége köztudott. Most azt az üzenetet is fontosnak tartjuk eljuttatni a fogyasztókhoz, hogy ez egy ízig-vérig hazai termék. Így a ropira és a perecre is rákerül a jól ismert Hazai Termék védjegy.