Szerencsé lesz a Szerencsi kakaó védjegye

A szerencsi cicás kakaópor védjegyét Szerencs városának adományozza a Nestlé Hungária – jelentették be felek az erről szóló megállapodásban Szerencsen.

null

A szerződés értelmében a több mint 90 éves múlttal rendelkező, és folyamatos népszerűségnek örvendő szerencsi cicás kakaóport a jövő évtől a Szerencsi Bonbon Kft. gyárthatja és forgalmazhatja – írja a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei hírportál, a boon.hu.

Hagyomány az édességgyártás

Ismét komoly gesztust tesz Szerencs városa és a Szerencsi Bonbon Kft. felé a Nestlé Hungária: a vállalat Szerencs városának adja át a Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát. A cicás kakaóként is ismert Szerencsi kakaópor nagy múltra visszatekintő márka, a fogyasztók egyik kedvence Magyarországon. A márka védjegyévé vált fehér macska figura végigkísérte a terméket történelme során.

Rendkívül nagylelkű gesztus ez a Nestlé Hungária részéről, hiszen megerősít bennünket abban, hogy városunk a jövőben is büszkén ápolhatja tovább a csokoládé- és kakaógyártás dicső hagyományait

– fogalmazott Nyiri Tibor. Szerencs polgármestere utalt arra is, hogy 2018-ban a vállalat a Szerencsi Bonbon Kft.-re ruházta át a tulajdonában lévő Szerencsi védjegy édesipari termékekre vonatkozó használatának jogát. – Ez a megállapodás egészült ki a mai napon azzal, hogy az édességek mellett a Szerencsi kakaópor védjegye is visszakerül Szerencsre – mondta.

A védjegy a minőség garanciája

– A Nestlé Hungária örömmel járul hozzá ahhoz, hogy a Szerencsi csokoládé és kakaópor tovább öregbítse a város hírnevét – mondta Noszek Péter. Az ügyvezető igazgató emlékeztetett: a Nestlé 9 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a térségben, amelynek 76 százalékát a szerencsi üzemre fordította.

Az elmúlt évek bővítéseinek, fejlesztéseinek köszönhetően a szerencsi gyár éves kapacitása meghaladja a 40 ezer tonnát, amivel a Nestlé meghatározó, 30 exportpiacot ellátó kávé- és kakaóitalpor gyártási központja Kelet-Közép-Európában.

Az élelmiszeripar stratégiai jelentőségéről beszélt Nagy István agrárminiszter is, aki kiemelte, hogy míg tavaly éves szinten 7 százalékkal, az idei év első kilenc hónapjában 13,5 százalékkal nőtt a hazai élelmiszeripar termelési értéke.

Fotó: Ádám János/boon.hu

Ebben számottevő a hozzáadott értéke a térség és az ország meghatározó élelmiszeripari befektetőjének, ráadásul

a Nestlé szerencsi gyára több mint 500 embernek ad megélhetést, a hazai beszállítókkal együtt azonban ennél sokkal több embernek biztosít jövedelmet

– tette hozzá a tárcavezető. Kifejtette: a védjegy azt a célt szolgálja, hogy az adott termékek egyediek, könnyen megkülönböztethetőek legyenek, és garanciát jelentsenek a minőségre. A magyar élelmiszeriparban nagyjából 11 ezer termékvédjegy van, emellett több mint negyven, minőséget tanúsító védjegy. A Szerencsi csokoládégyár egyes termékeinek pedig már csaknem 100 évvel ezelőtt is voltak védjegyei. Ezek használatával érték el azt is, hogy termékeiket nem tudták hamisítani – hangsúlyozta a miniszter.

Az édességkészítés bázisának megteremtése

Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője édesapja és Takács István, a Szerencsi Bonbon Kft. ügyvezetőjének kitartó munkájáról beszélt, amelyet a Szerencsi csokoládé hírnevének, valamint az édességgyártó szakma fenntartásáért tettek hosszú éveken át.

Az országgyűlési képviselő kiemelte: azt szeretném és azon dolgozom, hogy Szerencs az édességkészítés bázisa legyen. Rendkívül büszke vagyok a szerencsi csokoládéra. Takács István a Szerencsi Bonbon Kft. ügyvezetője hatalmas erkölcsi elismerésként könyvelte el azt, hogy a Nestlé átadja a védjegyet a városnak, s mint mondta: olyan bizalmat fejez ki a vállalat részéről, amely azt jelenti, hogy a kicsi is képes ugyanazt a minőséget létrehozni, mint a nagy. Beszédében kitért arra is, hogy a Szerencsi Bonbon Kft. több területen is együttműködik a vállalattal. Az egyik ilyen sikeres kooperáció az édességkészítő szakképzés.

Az eredeti cikk és az eseményen készült képgaléria ITT érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.