A jelenlegi kiállítás alapkoncepciója a művész egy korábbi, 2020-ban készült fotódokumentációjából indul ki, amely a 2015-ös migrációs hullámmal foglalkozott. Az akkori anyag Csatlós Kitti Asztrid egyéni futótávjával és a határt Szegeddel összekötő földutak jelenségével foglalkozott. A született fotókon elektromos árampóznák láthatók. Ezeket számolta futás közben a művész, amellyel sarkalta magát még több kilométer megtételére – írja a Baranya vármegyei hírportál, a bama.hu.
Ezekkel a földutakkal kapcsolatban azt mondta, hogy nem rendelkeznek nagyon egyedi látványossággal, inkább kietlenek, mint élettelenek.
De mégis ezek a területek voltak a kedvenc helyei, ahová el tudott menekülni a valóságtól. Egyik alkalommal azonban észrevette, hogy mások is használják ezeket az utakat, még pedig azért, hogy átjussanak a határon. És érdekes összefüggésre tett szert: ők és ő is menekülnek valamitől.
A legérdekesebb pedig az, hogy nem tudhatna ezekről az emberekről semmit, de az elhagyott tárgyak alapján le tudott vonni pár dolgot az áthaladókról. Ezek inspirálták a nocturnal predators című munkáját, ami jelenleg egy 10 darabból álló sorozat.
A tárlatot megnyitja dr. Aknai Katalin, a Pécsi Tudományegyetem Művészettörténeti Tanszékének adjunktusa.
Az eredeti cikk Bárhonnan meríthető ihlet: futásból születettek a műalkotások címmel a Bama.hu oldalán olvasható.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)