A keleti blokk népszerű autójára ismét a szentendrei Oldtimer Automobil Kft. csapata talált rá és a szintén nem mindennapi sztorijáról a Facebookon számolt be – számolt be a Zala vármegyei hírportál, a zaol.hu.

Keleti blokk: garázs mélyéről
– Első gazdás, 50 éves pajtalelet Zsiguli 1200-ast leltünk fel Nyergesújfalun – lelkendezett az autófelújítással foglalkozó szerviz a posztban. A 64 éves Feri bácsi és felesége Margit néni vidáman mesélték el az autó történetét, miközben a pókhálókkal beszőtt és ujjnyi vastag porral belepett autót közös erővel kiszabadították a garázsból.
Hibás fényezés után engedmény?
Az izgalmas sztori szerint a ritka primulasárga színű Zsigulit, Feri bácsi és édesapja 1975 októberében vásárolta a csepeli Merkurnál a Petróleum utcában. Akkor 80 ezer forint volt az autó ára. A Zsiguli az átadást követően az UY-77-24 rendszámmal látták el és még 200 (!) forint kedvezményt adtak, mivel a hátfalon volt egy ma is látszó festékleverődés a csomagtartó perem alatt.
Csak terepen
– Az autót édesapám csak falun belül használta, az innen 5 kilométerre lévő szőlőjébe járt ki vele – idézte fel Feri bácsi és Margit néni szavait a szentendrei műhely posztja. – 1978-ban vett egy utánfutót, akkor került rá a vonóhorog. Az autóval soha nem jártunk nyaralni, vagy pihenni, mindig igás szamár volt. Az esküvőnkön ez volt a menyasszonyi autó, de apámnak akkor sem volt ideje lemosni. Így az autóról talán csak egy színes kép készült akkor.
Még sufnitunningon is átesett
A Zsiguli 1997-ben parkolt be ebbe a melléképületbe, majd Csipkerózsika álomra szenderült. Volt másik autó, ez nem volt létszükség. Gondolkodtak sokat, hogy újra beüzemelik, de az évek elszálltak a Zsiga maradt a helyén.
Azt is megtudták, hogy ezen a példányon még körtükör volt és nem volt benne biztonsági öv gyárilag. A tulajdonosok szerelték be az öveket a KRESZ 1976-os módosítását követően. Kis kutakodás után a körtükör, a krómos ablaktörlők és az eredeti küszöb díszlécek is előkerültek egy poros polc tetejéről. A díszléceket 2 éves korában vették le, akkor kapott alvézvédelmet. Aztán nem rakták vissza, azóta ott vannak a polcon.
Gyári fényezés, ez lehetséges?
Azt már a szentendrei csapat állapította meg, hogy az autó a munkás előéletéhez képest igen "jó bőrben" van. Fényezése még gyári, ahogy a küszöbjei is. Egy-két apróbb karosszéria javítás volt már rajta, de nagyobb lakatolás soha. A beltere szép állapotú, fekete ülésein látszik, hogy napon nem nagyon állt. A vezető ülés varrás javításán kívül csak nagytakarítás szükséges, még a ritka bordás ezüstbetétes műszerfal sincs megrepedve. Feri bácsi hűtőgép motorból eszkábált házi kompresszorával felfújta a Zsiga gumijait, ami meglepő módon 28 év után mind megtartotta a levegőt.
Minden papír megvan?
Aztán Feri bácsi elővett a kesztyűtartóból egy mappát, amelyből az autó szervizkönyve és az összes AFIT javítási számlája előkerült. Ezután a csapat felcsőrlőzte az autót, megírták a papírokat és megbeszélték Feri bácsival és Margit nénivel, hogy jövőre elviszi őket egy kis kirándulásra, amint a Zsiguli felújítása elkészül. Aztán egy szokásos nagymosásban részesítették az autót…
Még több képet IDE kattintva talál.















