Az ügyészség a 36 éves férfit hivatalos személy ellen elkövetett emberölés, intézkedést végrehajtó rendőr sérelmére, felfegyverkezve, folytatólagosan elkövetett hivatalos személy elleni erőszak és közúti veszélyeztetés bűntettével vádolja.
Az ügy április 15-ei tárgyalási napján szakértőket hallgat meg a bíróság, amennyiben a bizonyítás befejeződik, április 22-én a perbeszédekre kerülhet sor, április 24-én pedig ítélethirdetés következhet.
Szőke Zoltán igazságügyi közlekedési szakértő korábban elmondta, a több mint 3,5 tonna tömegű járművet a 300 lóerős dízelmotor is csak padlógázzal tudta a mért 15 méteres távon 29-33 kilométeres óránkénti sebességre gyorsítani. Ezt bizonyítja az is, hogy a gázolásról készült videofelvételen látható sötét füstfelhőt csak padlógáznál produkálta a vizsgálatok során a Hummer.
A bíróság elrendelte a közlekedési szakértői vélemény kiegészítését. Ehhez megjavítják a vádlott – a gázolás során megrongálódott – terepjáróját, hogy a szakértő a feltételezett 29-33 kilométeres óránkénti ütközési sebességnél is megvizsgálja, megfelelhetően kormányozható-e a Hummer.
A keddi tárgyaláson meghallgatott igazságügyi orvos szakértők, Kereszti Éva és Szabó Árpád szerint Kenéz Imre erőszakos halálát a nyúltagy, illetve a szív és a tüdő a mellkas összenyomásából eredő sérülése okozta. Ezek a sérülések feltételezhetően akkor alakultak ki, miután a terepjáró szemből elütötte a rendőrt, a férfi rázuhant motorjára, a Hummer áthaladt rajta, és az áldozat teste az autó, valamint a kétkerekű közé szorult.
Az áldozat sérülései valószínűsítik a közlekedési szakértő álláspontját, amely szerint a rendőr megpróbált kitérni a felé közeledő Hummer elől – közölte Szabó Árpád. A vádlott védelmét ellátó Buza János ügyvéd helyszíni tárgyalás megtartását indítványozta annak érdekében, hogy tisztázható legyenek a szakértők közötti – általa vélt – ellentmondások.