Az M1-es és az M7-es autópálya közös szakaszán, a kifelé vezető oldalon landolt egy gép – írja az Index. Az információkat az Útinform is megerősítette: az M1–M7-es autópálya közös kivezető szakaszán, a 10-es kilométerszelvénynél egy műszaki hibás repülőgép foglalja el a külső sáv és felhajtóág egy részét. A közúti forgalom zavartalanul halad.
A rendőrség később az MTI-nek eljuttatott közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll, és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak, és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki nem sérült meg, és anyagi kár sem keletkezett – emelte ki a BRFK.
Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője az MTI-nek elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem – közölte.
Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen – mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás – fűzte hozzá.
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye. Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt – tette hozzá – a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból „nem tűnt reális lehetőségnek más hely”.
A helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki – ismertette. Ugyanakkor – fűzte hozzá – azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.
Az M1 tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délutáni Híradóban azt mondták: a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik, és trélerrel fogják elszállítani – tették hozzá.