Itt egyáltalán nem lehetett hibázni; koncerteken néha beeshet egy-egy elcsúszás, amely persze akkor sem jó, de a Gombold újra! (GÚ) esetében elképzelhetetlen volt, hogy hibázz! Rengeteg emberrel kellett együttműködni, ráérezni minden rezdülésre, apró momentumra. Itt más dolgokat kellett figyelembe venni, mint egy koncert vagy egy DJ-szett esetében. Kívülről nézve ez az embereknek fel sem tűnt. Sommásan így összegezte nekünk tapasztalatait közvetlenül a majd’ ötórás show után a GÚ kreatív zenei felelőse, DJ Bootsie, alias ifjabb Solymosi Vilmos, aki élő zenei aláfestéssel segítette a terminátormozgású modell-lyányok és ifjak előadását. Mi tagadás, remekül. Bár azt nem tudom, hogy a VIP-vendégek közül hányan kapták fel a fejüket: most nem egy egyszerű, kihangosított magnóválogatással állnak szemben. (A Gombold újra! 2.0-ról előző bejegyzésünkben már beszámoltunk.)
Fotó: Árvai Károly – kormany.hu
Vilinél egyébként keresve sem lehetett volna jobb lemezlovast találni, hiszen akik ismerik a munkásságát, tudják, nem áll távol tőle a magyar folklórelemek ötvözése a modern elektronikus ütemekkel. Ezt bizonyítja két albuma, a 2004-es The Silent Partner és a három évvel ezelőtt megjelent Holidays In The Shade is. (Erről beszélt egy lapunknak adott 2010-es interjúban is – a szerk.) DJ Bootsie egyébként úgy került képbe, hogy a tavalyi Gombold újra! nyitóakkordja az általa csak Lovas számnak nevezett, Horseriders Toward the Abyss című szerzeménye volt, ami ugyanazt valósítja meg zeneileg, mint a Gombold újra! rendezvény a divat szempontjából, azaz magyar hagyományokat jelenít meg a mai magyar modern világban.