Önkényes kihasználása a platformnak vagy sem az, ami a postánál folyik – az utóbbi három hónap tapasztalatai alapján leginkább a nevetséges tragikomédia kifejezés írná körül –, mindenképp megér egy bejegyzést. Közérdekű, és ráadásul a divathoz is kapcsolódik. Elmesélem.
Május. Szóval az egész úgy kezdődött, hogy áprilisban végre nekem lett szerencsém, és nyertem egy gyönyörű Disco Pony ruhát, a híres-neves Natalie Goldot, amely egy puha arany flitterrel borított, mély, mégis elegáns hátkivágású, csodás esésű miniruha. Zoey, a Disco Pony márka mögött álló tervezőlány május 7-én adta fel a csomagot Hongkongban, ahova egy-két évre utazott ki, mivel sokkal kedvezőbb körülményeket talált a divatmárka beindításához. Az extrábbnál extrább anyagokat a környéken utazgatva szerezte be, néhány brokát anyagért például Ausztráliába vagy épp Szingapúrba ruccanva el. Vissza a sztorihoz. Türelmesen vártam, hiszen sejtettem, hogy akár két hét is eltelhet, mire megérkezik a csomag, de igazából csak egy hónappal később kezdtem el aggódni. Ekkor kérdeztem meg Zoeyt, hogy egyáltalán feladta-e a csomagot, ő pedig válaszul elküldte a regisztrációs számát, hogy követhessem a neten. Ekkor derült ki, hogy a csomag nem két hét alatt, hanem három nap alatt érkezett meg – igen, ez még pozitívum is lehetne –, ám mivel „nem kerestem”, már visszaküldték Hongkongba.
Június. Azt hiszem, valahol itt lettem rosszul, úgyhogy trappoltam is be kedvenc postámra, hogy földhöz csapkodjam magam a csomagkiadó pultnál, de ebből végül csak panaszlevél és kártérítési kérelem született. Egész konszolidáltan, és alig egy óra alatt elintézve. Nem akartam elájulni ám, dehogy. A kártérítést az újfent elutalt postadíj miatt igényeltem, hiszen a ruha nyeremény, pontosabban ajándék volt, értéke pedig „ismeretlen”. A legjobb, hogy előrevetítették: tulajdonképp semmi esélyem arra, hogy nekem adjanak igazat, de a panaszokra nagyjából egy hónap alatt kapok majd választ, méghozzá levélben, és ha a tartalmával nem értek egyet, akkor nyugodtan levelezhetek a valamelyik főarccal (persze Miskolcon, hogy elvegyék a kedvet).
A panaszt a kézbesítőmmel szemben nyújtottam be, mivel a kötelező kettőből egy értesítőt sem kaptam meg a csomagról, és ezért küldték vissza. Nyilván én ezt nem tudtam bizonyítani, és rettentő jólesett, hogy ezek után engem vádoltak meg gyakorlatilag alaptalan rágalmazással. Lehet, hogy csak kidobtam az értesítőt, vagy csak lusta voltam bemenni a csomagért, esetleg szimplán hobbiból hazudozok. Mindezt egy olyan hónapban, amikor a – mint utólag kiderült: helyettesítő – kézbesítő visszadátumozott értesítőket hagyott a postaládámban, már ha egyáltalán hagyott. Ahogy az ugyanis itt köztudott, meglehetősen gyakran rendelek az internetről, és eddig semmi komplikáció nem volt (eltekintve a néha kinyitva érkező dobozokról ), míg ebben a hónapban több csomagról is majdnem lecsúsztam.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!