Rossz az ajándék?

A szeretet ünnepén számtalan olyan ajándékkal is gazdagodunk, ami teljesen felesleges, esetleg hibás vagy éppen a mérettel adódnak problémák. Mit tehetünk?

B.Á.
2011. 12. 27. 12:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dr. Eitmann Norbert, a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke szerint évről évre nagyjából ugyanazok a típuspanaszok merülnek fel az ünnepek után. Mit lehet tenni az ajándékkal, ha nem tetszik, kicsi, vagy nagy, vagy csupán több van belőle? – sorolja a lehetőségeket a fogyasztóvédő. Véleménye szerint nagyon alaposan át kell gondolni, milyen ajándékkal lepjük meg szeretteinket, nemcsak azért, hogy ténylegesen örömet okozzunk nekik, hanem azért is, hogy a későbbiekben ne merülhessenek fel kellemetlenségeink a megvásárolt áruval kapcsolatban.

Fontos tudni, kizárólag abban az esetben illeti meg az embert szavatosság, illetve jótállás alapján a csere, javítás, az árleszállítás lehetősége, vagy a teljes vételár, ha a termék ténylegesen hibás, azaz minőségi kifogás merül fel vele kapcsolatban. „Amennyiben az áru méretben nem felel meg, vagy a színe, külseje nem tetszik nekünk, esetleg több darabbal is rendelkezünk belőle, de az egyik felesleges, akkor a forgalmazó nem köteles a cserére” – hangsúlyozta Eitmann Norbert, aki szerint nem árt figyelni az egyes üzletek reklámjait. Magyarázatképpen hozzátette: nem egy cég – különösen ünnepek táján – kínál olyan vásárlási lehetőséget ügyfelei számára, melynek alapján bizonyos időhatáron belül minőségi kifogás hiányában is visszaveszik, vagy kicserélik az árut.

Rengetegszer találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Ezzel kapcsolatosan a KÖFE elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen gyakori Karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.

Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz – jegyezte meg a fogyasztóvédő.

Cikkünk itt folytatódik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.