Professzionális reklámblokkoló van a láthatáron

Nem csak úgy általában védi az internetezőt az újítás, hanem a túl nagy méretű, erőforrást zabáló hirdetéseket lövi ki.

Forrás: mediaworks2020. 09. 16. 13:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A túlméretezett reklámok nem csak a böngésző működését lassítják, hanem gyorsabban merítik az eszközök akkumulátorát és jelentős mennyiségű adatkeretet emészthetnek fel. Habár az összes online hirdetés csupán 0,3%-áról van szó,

ezek a reklámok felelnek az online hirdetések által felhasznált teljes sávszélesség 26, a processzorhasználat 28%-áért.

A Google Chrome böngészőben szeptemberben megjelenő Heavy Ad Intervent reklámblokkoló funkció célja a rendszer-erőforrásokat aránytalanul nagy mértékben felemésztő hirdetések automatikus blokkolása, amely a tervek szerint gyorsabb böngészőt eredményez majd – írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Bleeping Computer nyomán.

A rendszer számos kritérium alapján

azonosítja a „nehéz súlyú” reklámokat, s ezeket egy idő után automatikusan blokkolja, kivéve, ha a felhasználó rájuk kattint.

Olyan esetekben lövi ki a hirdetést, ha például az 4 megabájtnál nagyobb hálózati sávszélességet emészt fel.

Az erőforrás-igényes hirdetések tönkreteszik a felhasználók böngészési élményét azáltal, hogy weboldalak betöltése lelassul, s használatuk indokolatlanul energiapazarló lehet.

Ezen az oldalon a webmesterek próbára tehetik a jelenlegi honlapokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.