A túlméretezett reklámok nem csak a böngésző működését lassítják, hanem gyorsabban merítik az eszközök akkumulátorát és jelentős mennyiségű adatkeretet emészthetnek fel. Habár az összes online hirdetés csupán 0,3%-áról van szó,
ezek a reklámok felelnek az online hirdetések által felhasznált teljes sávszélesség 26, a processzorhasználat 28%-áért.
A Google Chrome böngészőben szeptemberben megjelenő Heavy Ad Intervent reklámblokkoló funkció célja a rendszer-erőforrásokat aránytalanul nagy mértékben felemésztő hirdetések automatikus blokkolása, amely a tervek szerint gyorsabb böngészőt eredményez majd – írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Bleeping Computer nyomán.
A rendszer számos kritérium alapján
azonosítja a „nehéz súlyú” reklámokat, s ezeket egy idő után automatikusan blokkolja, kivéve, ha a felhasználó rájuk kattint.
Olyan esetekben lövi ki a hirdetést, ha például az 4 megabájtnál nagyobb hálózati sávszélességet emészt fel.
Az erőforrás-igényes hirdetések tönkreteszik a felhasználók böngészési élményét azáltal, hogy weboldalak betöltése lelassul, s használatuk indokolatlanul energiapazarló lehet.
Ezen az oldalon a webmesterek próbára tehetik a jelenlegi honlapokat.