Az idei évben már nagyjából 13 milliárd dollár bevétele származott belőlük. A háttérben zenét hallgatók rádiós jellegű hirdetésekkel való megszórása mellett a YouTube csendben egy további változtatást is bejelentett: a jövő év közepétől reklámokat futtat majd az olyan csatornákon, amelyek nincsenek benne a partneri programjában. Ezzel a lépéssel véget érnek azok az idők, mikor a kisebb csatornákon lévő videók megnyitásakor tipikusan nem találkoztak reklámokkal a nézők – olvasható az Origó cikkében.

Fotó: Pixabay
A lépés nem túlságosan meglepő annak fényében, hogy a YouTube az elmúlt évben folyamatosan és látványosan növelte a hirdetések mennyiségét és frekvenciáját a videomegosztón. Ez meg is látszik a bevételén, az idei évben szeptember utolsó napjáig 12,88 milliárd dollár bevétele származott a megjelenített reklámokból, ami éves összehasonlításban 23,5 százalékos növekedést jelent.
A cikk teljes tartalma IDE kattintva érhető el.
A „kibersztálinizmus” ellen tüntettek
Több ezren vettek részt a pestisracok.hu (PS) tüntetésén, melyet a portál a Google budapesti székháza elé szervezett, miután a nagyvállalat törölte a PS YouTube csatornáját. Az esemény meglepetésvendége Schiffer András volt, aki azzal kezdte, hogy bár a pestisracok.hu-n és főként annak kommentszekciójában sokszor gyalázzák őt, mégis örömmel vesz részt a tüntetésen.
– Az nem a szerkesztőségek magánügye, hogy egy kattintással le lehet kapcsolni a portál YouTube csatornáját, és az sem világos, hogy hogyan lehet jogorvoslattal élni a döntéssel szemben – fogalmazott Schiffer. Hozzátette: korábban azt hittük, hogy az internet lesz a sajtószabadság édenkertje, de nem így lett. Szerinte személytelen algoritmusokkal terelik a figyelmet, ők diktálják a politikai és a kulturális ízlést is. – Az óriásvállalatokat nem lehet leváltani, kiszöknek a nemzetállamok keretei közül, fogyasztógépekké változtatják az embereket szerte a világon. Európának védelmet kell nyújtania a multik túlhatalmával szemben – zárta sorait az LMP korábbi elnöke.
Szarvas Szilveszter, a PS főszerkesztő-helyettese azt mondta, jó kezdeményezés volt a Google, amely nem arra jött létre, hogy mindenkit megfigyeljen. – Feltételezhető, hogy 2022-ben be akarnak avatkozni a választásba, ezt nem hagyhatjuk. Üzenjük együtt a Facebooknak és a Google-nek, hogy eddig, és ne tovább!
Huth Gergely főszerkesztő szerint a közszolgáltatók nem tehetik meg, hogy megválogassák az ügyfeleiket, a Google mégis ezt teszi. Közölte, a portál egy új, Google-mentes övezetet hoz létre saját oldalán.