Még több reklámot fog mutatni a YouTube

Az idei évben már nagyjából 13 milliárd dollár bevétele származott belőlük a videómegosztó tulajdonosának.

Forrás: ORIGO.HU2020. 11. 21. 18:54
null
A képünk illusztráció Forrás: Pixabay
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei évben már nagyjából 13 milliárd dollár bevétele származott belőlük. A háttérben zenét hallgatók rádiós jellegű hirdetésekkel való megszórása mellett a YouTube csendben egy további változtatást is bejelentett: a jövő év közepétől reklámokat futtat majd az olyan csatornákon, amelyek nincsenek benne a partneri programjában. Ezzel a lépéssel véget érnek azok az idők, mikor a kisebb csatornákon lévő videók megnyitásakor tipikusan nem találkoztak reklámokkal a nézők – olvasható az Origó cikkében.

A képünk illusztráció
Fotó: Pixabay

A lépés nem túlságosan meglepő annak fényében, hogy a YouTube az elmúlt évben folyamatosan és látványosan növelte a hirdetések mennyiségét és frekvenciáját a videomegosztón. Ez meg is látszik a bevételén, az idei évben szeptember utolsó napjáig 12,88 milliárd dollár bevétele származott a megjelenített reklámokból, ami éves összehasonlításban 23,5 százalékos növekedést jelent.

A cikk teljes tartalma IDE kattintva érhető el.

A „kibersztálinizmus” ellen tüntettek

Több ezren vettek részt a pestisracok.hu (PS) tüntetésén, melyet a portál a Google budapesti székháza elé szervezett, miután a nagyvállalat törölte a PS YouTube csatornáját. Az esemény meglepetésvendége Schiffer András volt, aki azzal kezdte, hogy bár a pestisracok.hu-n és főként annak kommentszekciójában sokszor gyalázzák őt, mégis örömmel vesz részt a tüntetésen.

– Az nem a szerkesztőségek magánügye, hogy egy kattintással le lehet kapcsolni a portál YouTube csatornáját, és az sem világos, hogy hogyan lehet jogorvoslattal élni a döntéssel szemben – fogalmazott Schiffer. Hozzátette: korábban azt hittük, hogy az internet lesz a sajtószabadság édenkertje, de nem így lett. Szerinte személytelen algoritmusokkal terelik a figyelmet, ők diktálják a politikai és a kulturális ízlést is. – Az óriásvállalatokat nem lehet leváltani, kiszöknek a nemzetállamok keretei közül, fogyasztógépekké változtatják az embereket szerte a világon. Európának védelmet kell nyújtania a multik túlhatalmával szemben – zárta sorait az LMP korábbi elnöke.

Szarvas Szilveszter, a PS főszerkesztő-helyettese azt mondta, jó kezdeményezés volt a Google, amely nem arra jött létre, hogy mindenkit megfigyeljen. – Feltételezhető, hogy 2022-ben be akarnak avatkozni a választásba, ezt nem hagyhatjuk. Üzenjük együtt a Facebooknak és a Google-nek, hogy eddig, és ne tovább!

Huth Gergely főszerkesztő szerint a közszolgáltatók nem tehetik meg, hogy megválogassák az ügyfeleiket, a Google mégis ezt teszi. Közölte, a portál egy új, Google-mentes övezetet hoz létre saját oldalán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.