Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.

Sztrók után a csúcson – Détári Vilmos hihetetlen története a kitartásról és az újrakezdésről
Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetség (FEOSZ) közleménye rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható:
„Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni.”
A FEOSZ szerint
ez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni – tanácsolja a FEOSZ.
Internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót. Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.
Az elállást írásban, igazolható módon kell megtenni,
a megrendelt árut a fogyasztónak saját költségén kell visszaküldeni a vállalkozáshoz.
Nemcsak a vételárat jogosult visszakapni ebben az esetben, hanem a teljes kifizetett összeget, beleértve az eredeti szállítási költséget is, ha volt ilyen.
Hibás terméknél internetes vásárlás esetén is ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg a fogyasztót, mintha hagyományos üzletben vásárolt volna. Ennek megfelelően kérheti elsősorban a termék kijavítását, vagy kicserélését, másodsorban pedig a vételár csökkentését vagy a teljes vételár visszatérítését, illetve a kereskedő költségén történő kijavíttatást.
Mindez a karácsonyi időszakban leárazott, akciós termékekre is vonatkozik, ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról.
Tömeges járványtünet lett az árérzékenység
Vásárló legyen a talpán, aki kiigazodik az internet vagy az üzletek év végi felhozatalán. Mivel a vírus sürgeti az ünnepek előtti beszerzéseket, dübörög a fogyasztóvédelem által is kiemelten figyelt black friday kampány. Már a lefújt adventi vásárok kézművesei is a világhálón árusítanak, miközben a hetekig tartó online akciózás, a láncok készletkisöprései karácsonyig lázban tarthatnak sokakat. A két ünnep között pedig már a szezonális termékek leértékelésével folytatódik a kereskedők versenyfutása. Újra a járvány diktálja a bolti iramot, például sürgeti az ajándékvásárlásokat, ami a kedvező ajánlatok sűrűjében fokozott éberségre int a fogyasztásban is.
Míg az előző években csökkent a magyarok árérzékenysége, mert egyre többen engedhették meg maguknak a minőségalapú választást, most újra sokaknál – előrelátásból vagy kényszerből – a takarékosság jegyében telik az ünnepi felkészülés. Különösen népszerűek az árengedményes ajánlatok, a tömegvonzó hatás, az akciókra épülő black friday az előzetes várakozásokat is felülmúlja.
A teljes cikk ITT olvasható.
Sztrók után a csúcson – Détári Vilmos hihetetlen története a kitartásról és az újrakezdésről
Szijjártó Péter kérdőre vonta von der Leyent
Egy ország kap most a szívéhez: Kulcsár Edina megtette a szívszorító bejelentést Amaráról
XIV. Leó: kiderült, így győzte le Erdő Pétert Prevost bíboros – ezen múlt, hogy nem magyar az új pápa
Kincsvadászok: Kórházba került és műteni kellett a népszerű kereskedőt
Vitray Tamás fia volt az a túrázó, aki találkozott a nógrádi falu határában kóborló medvével
A Barcelona sztárja kiakadt a barcelonai sportlapra: Megint egy hazugság! + videó
A DVSC óriási bejelentést tett a Paks elleni meccsre
Zarándok Péter története
Szoboszlai Dominikék a világ kilencedik legjobb szállodájába költöztek be + videó
Kubatov Gábor újra felhozta a börtönt, Bognár György reakciója olaj a tűzre
Egy nagyváradi magyar üzenete a gazembernek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.