Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.
Új KRESZ Magyarországon: ezek a változások mindenkit érintenek
Bár nem üzletben, nem személyesen vesszük, a vállalkozások nem zárhatják ki a fogyasztó jogát a reklamációhoz – írja a bama.hu.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetség (FEOSZ) közleménye rámutat arra, hogy az egyik legnagyobb webáruháztól online vásárolt termék nyugtáján olvasható:
„Kérjük, hogy a kézhezvétel után rögtön ellenőrizze a csomag és a benne lévő termék sértetlenségét. Az átvételt követően nem áll módunkban reklamációt elfogadni.”
A FEOSZ szerint
ez a kijelentés tisztességtelen, és jogszabályokba ütközik.
Online vásárláskor is a tisztában kell lennie a fogyasztónak, hogy kitől vásárol. A webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról jobb nem vásárolni – tanácsolja a FEOSZ.
Internetes vásárláskor speciális többletjogok illetik meg a vásárlót. Például, ha meggondolta magát a vásárló, a szerződéstől hibátlan termék esetében is indokolás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül.
Az elállást írásban, igazolható módon kell megtenni,
a megrendelt árut a fogyasztónak saját költségén kell visszaküldeni a vállalkozáshoz.
Nemcsak a vételárat jogosult visszakapni ebben az esetben, hanem a teljes kifizetett összeget, beleértve az eredeti szállítási költséget is, ha volt ilyen.
Hibás terméknél internetes vásárlás esetén is ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg a fogyasztót, mintha hagyományos üzletben vásárolt volna. Ennek megfelelően kérheti elsősorban a termék kijavítását, vagy kicserélését, másodsorban pedig a vételár csökkentését vagy a teljes vételár visszatérítését, illetve a kereskedő költségén történő kijavíttatást.
Mindez a karácsonyi időszakban leárazott, akciós termékekre is vonatkozik, ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról.
Tömeges járványtünet lett az árérzékenység
Vásárló legyen a talpán, aki kiigazodik az internet vagy az üzletek év végi felhozatalán. Mivel a vírus sürgeti az ünnepek előtti beszerzéseket, dübörög a fogyasztóvédelem által is kiemelten figyelt black friday kampány. Már a lefújt adventi vásárok kézművesei is a világhálón árusítanak, miközben a hetekig tartó online akciózás, a láncok készletkisöprései karácsonyig lázban tarthatnak sokakat. A két ünnep között pedig már a szezonális termékek leértékelésével folytatódik a kereskedők versenyfutása. Újra a járvány diktálja a bolti iramot, például sürgeti az ajándékvásárlásokat, ami a kedvező ajánlatok sűrűjében fokozott éberségre int a fogyasztásban is.
Míg az előző években csökkent a magyarok árérzékenysége, mert egyre többen engedhették meg maguknak a minőségalapú választást, most újra sokaknál – előrelátásból vagy kényszerből – a takarékosság jegyében telik az ünnepi felkészülés. Különösen népszerűek az árengedményes ajánlatok, a tömegvonzó hatás, az akciókra épülő black friday az előzetes várakozásokat is felülmúlja.
A teljes cikk ITT olvasható.
Új KRESZ Magyarországon: ezek a változások mindenkit érintenek
Civilgyilkosságok Kurszkban: egy ukrán katona vallomást tett
Hatalmas meglepetés a Kincsvadászok műsorban, váratlan vendég tűnik fel a stúdióban
Napindító: Brüsszelben válságtanácskozásba fordult az uniós vezetők informális csúcsa + videó
Jennifer Lopez ismét megmutatta Ben Afflecknek, mit veszített
Orosz bolt Magyarországon: megtaláltuk az első Mere-áruházat – egyre több a kérdőjel
Itt a magyarázat, ezért nem játszott már a Fradiban a szurkolók bohókás kedvence
Kady Borges távozik a Ferencvárostól – hivatalos
A Manchester City igyekezett, a Liverpool nem, az Arsenal lemaradt
Skóciában meghalt ikrek: nem lehettek öngyilkosok a Huszti-lányok az édesapjuk szerint
Budapesten Kady utóda! A Qarabag védekező középpályása, Júlio Romão az orvosi vizsgálatok után szerződhet a Fradihoz
Kunhalmi Ágnes elvitte a show-t, még Bianca Censori mutatványán is túltett
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.