Az IDC piackutató cég felmérése szerint az év végére, vagyis az ünnepi szezonra helyrebillent a korábban a járvány miatt kicsit megviselt okostelefonos piac, és az év utolsó negyedében már 4,3%-os volt a növekedés. A gyártók összesen mintegy 385 millió telefont szállították le az utolsó három hónapban, és ez nagyon pozitív jövőképet fest le a 2021-es esztendőre, ami akár minden korábbinál nagyobb növekedést hozhat.
Az IDC szakértői szerint idén nagyon sok dolog tolja majd az okostelefonos piac szekerét: egyre népszerűbbé válnak (az egyébként egyre jobb) középkategóriás készülékek, egyre keresettebbek lesznek az 5G-s telefonok, a gyártók és a telkós cégek pedig komoly ajánlatokkal készülnek majd. Ráadásul egyelőre még mindig az a helyzet, hogy a vásárlók kevesebbet tudnak költeni utazásra, nyaralásra, kikapcsolódásra, ebből pedig az okostelefonos piac profitál.
De visszatérve 2020 utolsó negyedévére, érdekes elmozdulás történt a legnépszerűbb gyártók top 5-ös listájában, ugyanis az Apple nagy fölénnyel az élre ugrott.
A kaliforniai gyártó 90,1 millió készüléket szállított le, ami leginkább az iPhone 12-es sorozat nagyon pozitív fogadtatásának tudható be, és ezzel megszerezte a piac 23,4%-át. Éves összehasonlításban egyébként ebben a három hónapban 22,2%-kal teljesített jobban az Apple.
Az pedig rekord, ugyanis ennyi készüléket soha semelyik gyártó nem szállított még le egy negyedév alatt.
A régóta piacvezető Samsung visszaesett a második helyre a negyedévben, közel 20 millió telefonnal maradt el az Apple-től, ugyanis „csak” 73,9 millió példányt küldött ki világszerte a viszonteladókhoz. Ezzel egyébként a piaci részesedése 19,1%, a sikert pedig a szakértők továbbra sem a csúcskategóriás Galaxy S-sorozatnak tudják be, hanem az elérhetőbb árú, de egyébként minden fronton jó képességekkel rendelkező Galaxy A-szériának.

Az ünnepi szezon nagy nyertese kétségtelenül a Xiaomi. A kínai gyártó most már stabilan felért a dobogó harmadik fokára a maga 43,3 millió leszállított készülékével és 11,2%-os piaci részesedésével. Ebben kétségtelenül szerepet játszott az is, hogy a Huawei-t ért szankciók miatt a korábban legnagyobb okostelefonos gyártó jelentősen visszaesett, ami lehetőséget adott a feltörekvő konkurenciának.
A negyedik helyre szintén egy kínai márka, az Európában is egyre népszerűbb OPPO futott be. Nagyon közel járnak egyébként a Xiaomihoz, hiszen 33,8 millió készüléket szállítottak le, és 10,7%-os piaci részesedést tudhatnak magukénak.