Rekordot döntött az Apple karácsonyi forgalma: a világjárvány közepette a vállalat több mint 20 százalékkal magasabb értékesítési bevételre tett szert a tavalyi év utolsó negyedévében, mint egy évvel korábban. Az almás cég – amely a Brand Finance Global listáján a világ legértékesebb márkája, 260 milliárd dolláros márkaértékkel – értékesítési bevétele így 111 milliárd dollár (33 ezer milliárd forint) volt az ünnepi időszakban – írja a BBC.
Jelenleg több mint 1,65 milliárd aktív Apple-eszköz van a világon, ebből több mint egymilliárd iPhone.
A jókora növekmény főként az iPhone-ok legújabb szériájának köszönhető: az iPhone 12-es sorozat minden eddiginél több felhasználót győzött meg arról, hogy érdemes lecserélnie aktuális telefonját a legújabb modellre.

Fotó: Reuters
A cég vezetősége szerint a forgalom megugrása különösen Kínában volt szembeötlő, ahol a pandémia gazdasági hatásai már egyébként is enyhülni látszanak. Az ázsiai országban is az 5G-kompatibilis iPhone 12-esek dobták meg az eladási számokat: 57 százalékkal több Apple-terméket adtak el az utolsó negyedévben, mint a 2019-es év azonos időszakában. Európában ugyanebben az időszakban 17 százalékkal, Amerikában pedig 11 százalékkal emelkedett éves szinten az értékesítési volumen.
Az Apple pénzügyi igazgatója szerint termékeik az egész világon jó eredményeket hoznak, és a cég vezetősége optimista a márciussal záruló első negyedév számainak tekintetében is.
Egyes elemzők egyenesen úgy vélik, az Apple különösen termékeny időszak elé néz, mivel a termékek iránt elkötelezett vásárlók az 5G technológia terjedése miatt egyre nagyobb számban cserélik majd le régebbi készülékeiket a legmodernebb típusokra.
Az Apple nyeresége közel 28,8 milliárd dollár volt 2020 negyedik negyedévében, ez 29 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest.
A hasonló cégek kiemelkedő eredményei éles ellentétben állnak számos egyéb szektor vállalataival, mivel a pandémia a megváltozott fogyasztói szokások és a korlátozások miatt inkább az előbbieknek kedvezett. A Microsoft és a Facebook is hasonlóan jó eredményekről számolhatott be. A Facebook szerdán közölte, hogy a járvány miatt megnövekedett online vásárlási forgalom következtében mintegy 30 százalékkal ugrott meg a bevétele az utolsó negyedévben. A techóriás applikációit – többek között a WhatsAppot és az Instagramot – használók száma napi 2,6 milliárdra emelkedett, ami 15 százalékkal több napi felhasználót jelent, mint 2019 azonos időszakában.