Továbbra is szárnyal a népszerű zene-streamelő szolgáltatás

Éves szinten negyedével nőtt a Spotify fizetős és az aktív felhasználóinak száma.

Forrás: ORIGO.HU2021. 02. 07. 14:04
Éves szinten negyedével nőtt a Spotify fizetős és az aktív felhasználóinak száma. Forrás: PIXABAY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A YouTube Music mobilokon való erőszakos erőltetése ellenére sem panaszkodhat a zenestreamelő szolgáltatások piacát megteremtett Spotify. Friss beszámolója szerint 2020 utolsó negyedévében 155 millió prémium előfizetővel és 345 millió havi szinten aktív felhasználóval rendelkezett, az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest ilyen sorrendben 24 százalékos és 27 százalékos növekedésről van szó – olvasható az Origo cikkében.

Éves szinten negyedével nőtt a Spotify fizetős és az aktív felhasználóinak száma.
Fotó: PIXABAY

A cégtől megszokott módon a jó hírek mellé rossz hírek is járnak: éves összehasonlításban a felhasználónkénti bevétel 8 százalékos mínusszal 4,26 euróra esett. A tavalyelőtti utolsó negyedévben 1,855 milliárd euró bevétellel és 209 millió euró veszteséggel zárt a szolgáltatás, a tavalyi utolsó negyedévben 2,168 milliárd euró bevétel mellett 125 millió euró veszteség jött össze.

A Spotify szerint ennek oka, hogy nyereségesség helyett továbbra is agresszíven a növekedésre koncentrál: a podcastek és hangoskönyvek piacán való térnyerési kísérletei jelentős kiadásokkal járnak, továbbá az újabb fizetős ügyfelek különleges kedvezményekkel való bevonzása is csökkenti a bevételt. Mindkettőre pillanatnyi lemondással járó, ám a későbbiekben megtérülő befektetésként tekint a vállalat.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Ezek a mobilappok a legnépszerűbbek itthon

A TikTok vidéken tarol, az online vásárlás a nők, a mobilbank a férfiak körében kedvelt – olvasható az Origo cikkében.

A Facebook a legnépszerűbb mobilapp a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé, derült ki a Huawei megbízásából készített felmérésből. A vállalat 4000 válaszadó telefon- és apphasználati szokásait vizsgálta, megállapítása alapján a magyarok átlagosan csak 30 appot használnak a világátlag 60-nal szemben.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy jelentősen eltér a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), utóbbiak inkább a kívánt szolgáltatás weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben.

Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le; sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.