Felerősödött a kiskorúak online kitettsége

Kockázattal jár, hogy az interneten már amúgy is sok időt eltöltő diákok oktatása is online zajlik – mondta Szűcs Zoltán média- és digitálispedagógia-kutató kedden a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Forrás: MTI2021. 03. 09. 20:01
Nagykõrös, 2021. március 8. A 3. osztályos Ákos (b) és az 1. osztályos Áron az online kapott feladatokat oldják meg Nagykõrösön 2021. március 8-án. A kormány döntése értelmében a koronavírus-járvány megfékezésére hatályba léptek a március 22-éig tartó szigorított védelmi intézkedések, az óvodák és az általános iskolák pedig április 7-ig, a tavaszi szünet végéig nem nyithatnak ki. MTI/Ujvári Sándor Fotó: Ujvári Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szűcs Zoltán a gyerekek online kitettsége kapcsán elmondta: egy átlagos fiatal 2 és fél órát tölt naponta közösségimédia-használattal, ehhez jön hozzá az online oktatással eltöltött órák száma – írja az MTI.

Hangsúlyozta:

az anonimitás miatt az interneten komoly veszélyek leselkedhetnek a fiatalokra, akik nem tudhatják, hogy online szerzett új ismerősük ártó szándékkal közeledik-e.

A megoldás a szülő és gyermek közötti bizalom, fontosak az online térről szóló beszélgetések, amelyekhez a szülőknek is rendelkezniük kell digitális kompetenciákkal – fűzte hozzá.

A szakértő a rádióműsorban kitért arra is, hogy a távoktatás fenntartásához szükséges tapasztalat megvan. A koronavírus miatti első bezárások óta a tananyag egy része távoktatásra formálódott, jó néhány gyakorlat interaktív, online elérhető tananyagokra épül. A tankönyvek jelentős része már online elérhető, a tanárok kialakították a szükséges rutinokat, és használják a megfelelő alkalmazásokat. Az iskolák egy egységes platformon végzik az oktatást, ahol a diákok elérhetik a tanagyagokat, és tarthatják a kapcsolatot tanáraikkal – sorolta.

Gyerekek az online kapott feladatokat oldják meg. Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A kutató szerint egy jó oktatóprogram fenntartja a tanulók figyelmét, és olyan multimédiás elemeket tartalmaz, amelyek őrzik azt az élményszerűséget, amelyet a közösségi médiában megszoktak derül ki a közleményből.

Korábbi cikkünkben hasonló témával foglalkoztunk: a gyerekek online kitettsége növekszik a mobilhasználattal is, ez utóbbi káros hatásairól írtunk. A digitális eszközök használata megváltoztatja azt, ahogyan a világot látjuk, ez a hatás pedig a gyerekeknél különösen markáns lehet. Ha sokat mobilozik a gyerek, a világot is torzítva látja. Ha érdekli, mit mutattak ki az ELTE pszichológusai a legújabb kutatásukban, kattintson IDE!

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.