Vegyes érzelmeket keltett az NVIDIA körülbelül egy hónappal ezelőtti bejelentése, miszerint a GeForce RTX 3060-tól kezdve mesterségesen limitálni fogja a gamereknek szánt videokártyák kriptobányászati teljesítményét, mivel a bányászokat specifikusan nekik szánt termékekkel kívánja kiszolgálni.
Ugyan az NVIDIA saját baklövése miatt a napokban pont elesett ez a védelem, azonban a lépés kritikusai szerint a cégnek nincs joga limitálni, hogy mire használhatóak a termékei. A PC Gamernek adott nyilatkozatában a rivális AMD termékmenedzsere a héten megerősítette, hogy a Radeon videokártyákon nem lesz efféle korlátozás, semmilyen jellegű terhelés alatt sem lesz mesterségesen korlátozva a grafikus vezérlőinek teljesítménye.

Fotó: Flickr
Nish Neelalojanan ettől függetlenül hozzátette, hogy a Radeon RX 6000 videokártyákban lévő RDNA2 architektúrát specifikusan gamereknek tervezte, és nem szándékosan olyan megoldásokat is tartalmaz, amelyek miatt nem ideális kriptovaluták előállítására.
A legnagyobb gondot a bányászok számára az Infinity Cache gyorsítótár jelent az RDNA2-ben: ez nagyon jót tesz a játékok teljesítményének, de erősen csökkenti a memória összességében elérhető sávszélességét, ezzel csökkentve kriptobányászatkor a sebességet.
Ethereum bányászatakor a Radeon RX 6900 XT csak 60 MH/s sebességre képes, miközben a papíron masszívan gyengébb, első generációs RDNA architektúrát használó Radeon RX 5700 XT is képes 54 MH/s sebességet kisajtolni magából.
További kontextusként az Nvidia GeForce RTX 3090 esetében 120 mh/s tempóra számíthatnak a bányászok.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Flickr
Kisebb csalódást okozott a Radeon RX 6700 XT videokártya
A mai napon megkezdődik az RDNA2 architektúrás grafikus processzort használó AMD Radeon RX 6700 XT videokártya forgalmazása, azonban tényleges elérhetőségre nem érdemes számítani, állítólag egész Európába csak néhány ezer darab érkezett a gamereknek szánt videokártyából.
A vártnak megfelelően tegnap megjelentek a termék független tesztjei, és bizony nem mondható átütő sikernek az elsősorban 2560×1440 pixeles felbontásban való játékra tervezett termék. A céljára ugyan tökéletesen megfelel, de az AMD ígéretével ellentétben teljesítményre csak ritka esetben van egy szinten az NVIDIA GeForce RTX 3070-nel: nagy átlagban 10+ százalékkal gyengébb annál, helyette valójában az RTX 3060 Ti méltó kihívójának mondható, annál tipikusan egy picit gyorsabb.