Fizetőssé válással fenyegetőznek Zuckerbergék

Nem fél manipulatív szólamot bevetni iOS-en az engedélyszerzéshez – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 05. 03. 19:24
ZUCKERBERG, Mark
Washington, 2019. október 23. Mark Zuckerberg, a Facebook amerikai elnök-vezérigazgatója a kongresszus pénzügyi szolgáltatásokat felügyelõ házbizottságának meghallgatásán az amerikai törvényhozás washingtoni épületében, a Capitoliumban 2019. október 23-án. Az internetes közösségi portál alapítójának többek közt a libra kriptovalutával, a vállalat pénzügyi adataival és a 2020-as amerikai elnökválasztással kapcsolatos kérdésekre kell felelnie a bizottság elõtt. MTI/EPA/Michael Reynolds Fotó: Michael Reynolds
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A múlt héten kiadott iOS 14.5-tel élesedett az Apple mobileszközein az App Tracking Transparency funkció, így mostantól a fejlesztőknek specifikusan engedélyt kell kérniük arra, hogy követhessék a felhasználók alkalmazások közti tevékenységeit. A megoldás egyik legnagyobb kritikusa a Facebook, hiszen a közösségi hálózat nagy mértékben támaszkodik a felhasználók szemei elől többnyire rejtve maradó követési módra a relevánsabbnak ítélt tartalmak és reklámok megjelenítése céljából.

Az Apple új rendszerében a cégek lehetőséget kaptak arra, hogy az appok közti követés igénylésekor elmagyarázzák a mobilozóknak, hogy miért szeretnék megkapni az erre vonatkozó engedélyt. Természetesen a Facebook is kénytelen volt most bevezetni a képernyőt, három indokot hozott fel az engedély megadása mellett:

  • így személyre szabottabbak lehetnek a hirdetések;
  • a felhasználók segíthetnek a Facebook és az Instagram ingyenesen tartásában;
  • továbbá segíthetnek az olyan vállalkozásoknak, amelyek reklámok segítségével érik el az ügyfeleiket.
  • Mark Zuckerberg
    Fotó: MTI/EPA/Michael Reynolds

    A három érv közül a középső váltott ki sokakból ellenérzést, hiszen a vállalat nem túlságosan burkoltan azzal fenyegetőzik, hogy akár fizetőssé is válhat a Facebook és az Instagram, amennyiben a felhasználók nem segítik ki Mark Zuckerbeg cégét a magánszférájuk feladásával.

    Ez hiteltelen viselkedésnek hat egy olyan cégtől, amely a 2020-as évben nagyjából 25 729 milliárd forint bevételt 8723 milliárd forint adózott eredményt tudott felmutatni, még ha az előzetes felmérések szerint az iOS-es felhasználók kétharmada valóban el is utasítja az engedély megadását.

    Az eredeti cikket ITT érheti el.

    Kiemelt kép: MTI/EPA/Michael Reynolds

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.