Mobiltelefonról szeretünk a legjobban híreket olvasni

A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen, az emberek leginkább telefonról olvasnak híreket – írja a Fejér megyei hírportál, a Feol.

Forrás: Mediaworks – Feol.hu2022. 01. 29. 8:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érdekes szokások derültek ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új felméréséből.

A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a körülbelül egymilliós Z-generáció (15–24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25–40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. 

A 2,36 milliós X-generáció (41–56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós „baby boomereknél” (57–75 évesek) közel 62 százalékos – írták, hozzátéve, a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. 

Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós „elérést generált”, bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig.

Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. 

Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.

A teljes cikk ITT olvasható.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.