Robothívások
Konkrét pénzügyi kárt nem okoznak, viszont eléggé irritálóak és idegesítőek tudnak lenni a kitartó robothívások. A szám letiltásával véget vethetünk nekik.
Hogyan védekezhetünk a hasonló csalások ellen?
A telefonos csalások első ismertetőjele, hogy általában számunkra ismeretlen számokról kéretlenül érkező hívásról van szó. A semmiből érkező telefonálóknak ne adjuk meg személyes adatainkat, banki információinkat vagy bankkártyaadatainkat. Ne küldjünk nekik pénzt, és soha ne adjunk távoli hozzáférést számítógépünkhöz.
Ismeretlen számokat ne hívjunk vissza, főleg ha nemzetközi számról van szó. Nyilván ha a munkánk megköveteli a nem fogadott hívások visszahívását, akkor a fentiek ismeretében tegyük. Ha valaki egy üzenetben azt jelzi, hogy a bankunktól vagy egy hivatalos szervtől keresett, mielőtt visszaírunk, keressük meg, hogy az adott telefonszám valóban ahhoz tartozik, akihez mondják.
A kiberbűnözők sok esetben sürgetnek vagy gyors cselekvésre akarnak késztetni: például az itthon népszerű unokázós csalás esetében idős embereknek azt hazudják, hogy unokájuk balesetben megsérült, pénz kell, hogy hazaszállítsák, minél hamarabb. Sok esetben azzal fenyegetőznek, hogy a bankszámlánkat bezárják vagy a hitelkártyát érvénytelenítik, ha nem cselekszünk. Ilyenkor azonban az egyedüli dolog, amit tennünk kell: bontsuk a vonalat, illetve üzenet esetében ne válaszoljunk arra.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)