A főváros azzal érvel, ha egységes kezelésbe kerülne a kérdéses szakasz, akkor végre beindulhatnának a fejlesztések, lenne mi szem-szájnak ingere, élhetővé tennék a partot. A kérdés persze elsősorban anyagi jellegű, leginkább az össze-vissza kialakított hajókikötők bérleti díja érdekli a politikát, ami viszont a legkevésbé sem érdekel rajtuk kívül senki mást. Illetve annyiban talán, hogy ha elhúznának a belvárosban horgonyzó hajók a város szélére, legalább nem takarnák ki az ott sétáló elől a túlpart képét. Igaz, akkor okafogyottá válna a vita.
A lakosokat nem a fenti vita, hanem egészen más érdekli. Szeretnének a város több pontján életveszély nélkül lejutni a partra. Leülni egy székre, egy padra, szemlélődni. Esetleg szórakozni. Uram bocsá’ sétálni. Beszélgetni. Játszani. Biciklizni. Akár önkéntes munkára is hajlandóak, hogy élhetőbbé tegyék a rég elfeledett partot.
A civilek aktivitására jó példa a VaLyo (Város és Folyó) csoport által szervezett workshop, amin a különféle területekről érkezett alkotókkal együtt találták ki, mit lehetne tenni a Duna-parton. Terveket készítettek, hogy egy mintaprojekt keretében, önkéntes munkával jövő tavasszal megvalósítsák őket. El akarnak menni az önkormányzathoz, szponzorokhoz, hogy megmutassák nekik, vannak életképes ötleteik a területre.
A workshop a Lánchíd pesti hídfőjét vette górcső alá, ami több szempontból is igen alkalmas helyszín, hiszen a város kellős közepén van, másfelől itt a híd alatti autóátjáró kicsit messzebb van a parttól, így ez talán ma a legélhetőbb pont az autópályaként üzemelő rakpartokon. A kényelem, aktivitás és információ témákban dolgozó csoportok többek között kényelmes bútorokat, árvíz idején is látszó kiemelt „sziget”-eket, bringa pihenő pontot, vízi játszóteret, információs helyet és sétányt terveztek a hídtól északra húzódó parti sávra. A terveket meg lehet tekinteni a honlapjukon, 12-én tájépítészek bevonásával tovább dolgoznak rajtuk, végül 22-én a Müsziben az Urbit előadás sorozaton részletesen is bemutatják őket, hogy elnyerjék a városvezetés és a szponzorok támogatását.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!