A budapestieket kérdezgették, mi legyen a Duna-partokkal

Az előremutató lépést a városépítési főosztály tette meg.

Őrfi József
2014. 05. 20. 14:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyon előremutató kezdeményezés a városépítési főosztály részéről, hogy – miközben nagyon szakszerűen, lépésről lépésre dolgozzák ki, milyen fejlesztésekre pályázzon majd a következő EU-s költségvetési ciklusban a magyar főváros – azért megkérdezik a városban élőket is, mégis mit szeretnének.

 

Jelenleg tematikus fejlesztési programokon dolgoznak, amelyekről Döntéshozói Munkacsoport (igen, így nagybetűvel) dönt. Ezek szempontrendszere szimpatikus és támogatható, hiszen a szükséges árvízvédelem vagy a népszerű hajózásfejlesztés mellett nem szeretnének ők sem mást, minthogy ne csak az autók, hanem a gyalogosok és a kerékpárosok is odaférjenek a Dunához, lehessen egy jót fröccsözni, szemlélődni vagy csókolózni egy padon, és lehetőleg mindezt minél nagyobb partszakaszon. Ezt persze jóval szakmaibban fogalmazzák meg.(Akit  az egész folyamat részletesen érdekel, annak ajánlható a városépítészi főosztály blogja, és a Budapestfejlesztés.hu, ahol rendre tájékoztatókat tesznek fel arról, hogy hol áll a fővárosi fejlesztések ügye.)

De térjünk vissza ahhoz, mit szeretnének a budapestiek. A városépítési főosztály a Dunai Regattára látogatott ki, ahol a Duna-parton sok ezer emberrel tudtak találkozni. Itt kérdezősködtek arról, mit tudnának a lakók elképzelni a víz mentén.

A válaszok nem meglepőek: ahogy Bécsben vagy a Szajnán, Budapesten is több közösségi, zöld teret, sportolási és szórakozási lehetőséget szeretnének az itt élők, szorosabb kapcsolatot a város és a folyó között. (Aki még nem hallott róluk, éppen ezen a szorosabb kapcsolaton dolgozik a VaLyo, azaz Város és Folyó civil szervezet, akik nem várnak a felsőbb eredményekre, hanem itt és most szerveznek rendszeresen programokat a Duna-partokon.)

A vágyott céloknak azonban útjában állnak a rakparti autósok. Az arra vonatkozó kérdésre, hogy az ellentmondás hogyan oldható fel, a válaszadók jó része elbizonytalanodott, másik részük pedig a forgalomcsillapítás jelölte meg lehetséges megoldásként.

A sárga címke a legkedveltebb területeket mutatja, a rózsaszín címkék a kulturális, a narancssárgák a sport, a zöldek pedig a szabadidős, zöld, közösségi jellegű fejlesztéseket jelentik

Forrás: Városépítésifőosztály.blog.hu

A városépítési főosztály beszámolója nem érinti azt, hogyan lehetne tartósan rendezni az autós rakpartok és a vágyott rekreációs zóna közötti ellentmondást. A válasz pedig létezik, ahogy a táj-kert blog már 2011-ben felhívta erre a figyelmet: a megoldás a müncheni Mittlerer Ring példájára a Hungária körút fejlesztése lenne, ami zavartalan útvonalként kiválthatná a rakparti forgalmat is. Ez azonban igen költséges és hosszú távú megoldás lenne, annyira, hogy talán sosem valósul meg. Ha viszont a partokon alternatív útvonal kiépítése nélkül csökkentik az autósforgalmat, azt sokan fogják vitatni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.