Megjósolják, sikeres lesz-e a film

Előre meg tudják jósolni egy film sikerét a jegypénztáraknál – állítják japán fizikusok, akik egy tanulmányban számoltak be a receptről.

PR
2012. 06. 15. 21:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tattori Egyetem csapata egy sor matematikai modellt dolgozott ki. Figyelembe vették, hogy mennyit költöttek egy film reklámozására a forgalmazás megkezdése előtt, bekalkulálták, hogy mennyi ideig folyt a hirdetési kampány és mekkora visszhangot vert a film a közösségi médiában. A modellek felhasználásával előre megjósolták különböző szuperprodukciók, köztük a Da Vinci-kód, a Pókember 3 és az Avatar sikerét, előrejelzésüket pedig később összevetették a valódi bevétellel.

„Nagyon jól eltalálták, ami azt jelenti, hogy a kalkulációkból egészen jól megjósolható még a forgalmazás előtt, hogy milyen sikeres lesz egy film” – számolt be az eredményről a fizikai intézet, amely pénteken a Journal of Physics című folyóiratban publikálta a tanulmányt.

A japán kutatók úgy vélik, a formula a piac más ágazataiban is bevethető, így alkalmazható az online zene, az élelmiszerek, az üdítőitalok vagy a rendezvényszervezés területén is.

A formula haszna abból fakad, hogy meghatározza, egy cég mikor tudja a legjobban elkölteni a reklámra szánt pénzét. Isii Akira, a fizikuscsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a csoport modellje „nagyon általános”, ezért más országokban is működőképes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.