A Tattori Egyetem csapata egy sor matematikai modellt dolgozott ki. Figyelembe vették, hogy mennyit költöttek egy film reklámozására a forgalmazás megkezdése előtt, bekalkulálták, hogy mennyi ideig folyt a hirdetési kampány és mekkora visszhangot vert a film a közösségi médiában. A modellek felhasználásával előre megjósolták különböző szuperprodukciók, köztük a Da Vinci-kód, a Pókember 3 és az Avatar sikerét, előrejelzésüket pedig később összevetették a valódi bevétellel.
„Nagyon jól eltalálták, ami azt jelenti, hogy a kalkulációkból egészen jól megjósolható még a forgalmazás előtt, hogy milyen sikeres lesz egy film” – számolt be az eredményről a fizikai intézet, amely pénteken a Journal of Physics című folyóiratban publikálta a tanulmányt.
A japán kutatók úgy vélik, a formula a piac más ágazataiban is bevethető, így alkalmazható az online zene, az élelmiszerek, az üdítőitalok vagy a rendezvényszervezés területén is.
A formula haszna abból fakad, hogy meghatározza, egy cég mikor tudja a legjobban elkölteni a reklámra szánt pénzét. Isii Akira, a fizikuscsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a csoport modellje „nagyon általános”, ezért más országokban is működőképes.

Orbán Viktor kemény szavakkal illette a volt vezérkari főnököt