Értéktelenek a Facebook-lájkok?

Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak a háziállatok vagy cégek nevében regisztrált profilok miatt: a héten nyilvánosságra hozott becslések tovább növelik a népszerű közösségi portál marketingértékével kapcsolatos aggodalmakat.

TL
2012. 08. 02. 20:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég saját számításai szerint a 955 millió aktív felhasználó nagyjából 8,7 százaléka nem valós személy. A becslések alapján hozzávetőleg 83,09 millió hamis fiók működik a közösségi portálon. Ezek legnagyobb hányadát a „másodlatok" teszik ki (4,8 százalék), amelyeket az elsődlegesen használt profiljuk mellett működtetnek a felhasználók.

Utánuk a „helytelenül besorolt fiókok" következnek (2,4 százalék), vagyis a személyként feltüntetett cégek, szervezetek és háziállatok. Végül a „nemkívánatos” fiókok (1,5 százalék) zárják a sort, amelyeket általában spamek és hasonló tartalmak küldözgetésére használnak – adta hírül a BBC.

A Facebookot – amelynek üzleti modellje a célzott reklámozásra épül – egyre több kritika éri a felhasználók „lájkolására" alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt. Múlt héten a Limited Press nevű cég bejelentette, hogy saját számításai szerint a Facebookon lévő hirdetéseire érkezett kattintások mintegy nyolcvan százaléka hamis felhasználóktól származik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.