A megnyitón Bukovinszky Béla, a makettpark projektmenedzsere kiemelte, hogy az újabb fejlesztés önerőből valósult meg, és 25 millió forintba került. Az élménypark költsége az első ütemmel együtt 120 millió forint volt, a fejlesztési program 70 millió forint uniós támogatásban részesült a Dél-alföldi regionális operatív program (Daop) turisztikai attrakciókra elkülönített keretéből. A beruházás első üteme egy évvel ezelőtt készült el, ez idő alatt a látogatók száma kétszeresére nőtt, 35-ről 70 ezerre.
A Magyarország történelmét, hagyományait és építészeti nevezetességeit bemutató makettpark iránt egyre nagyobb az érdeklődés, sok oktatási intézmény a helyszínen, arborétumi környezetben tart történelemórákat és biológiai ismeretterjesztő foglalkozásokat.
A most átadott új elemek közül kiemelkedik a közel 300 méter hosszú minivasúti pálya, ahol a szerelvények a magyar vasúttörténet legszebb állomásépületeit érintve közlekednek. A vonatok között olyan legendák láthatók, mint a Heves gőzmozdony, az Árpád sínbusz és a Nohab dízelmozdony. A járművek gombnyomásra indíthatók a mezőtúri, a mosonmagyaróvári vagy például a bátaszéki vasútállomásra.
Az állomásokhoz közeli híres épületek interaktív funkciókkal egészültek ki, a debreceni református nagytemplomból zsoltár hallatszik, a jáki templomból gregorián dallamok szólnak, felcsendül a szegedi dómnál a híres harangjáték, a pécsi dzsáminál a müezzin imára hívó hangja hallható.
Újdonság a most kialakított Balaton, amelynek partján a Hévízi-tó fürdőépülete látható, a Tihanyi-félszigeten pedig az apátság tekinthető meg. Különleges élményt nyújtanak a magyar tenger legendás hajói, a makettek a Kalóz, a Dragon, a Beluga vagy a földet megkerülő Szent Jupát alapmodelljét, a Balaton 31-et idézik.