A 86,4 négyzetméteres anziksz csaknem másfél hónapon át készült, végül a Guinness szakértője hitelesítette a kézzel festett lapot az artritisz világnapján. Az országos összefogáshoz színészek és énekesek is csatlakoztak.
A társadalmi célú kampány megalkotásáért és kivitelezéséért a PR szakmai „Oscar-díját”, a Sabre-díjat május közepén nyerte el a Noguchi Porter Novelli kommunikációs cég egy nemzetközi szakmai zsűri döntése értelmében – közölte a cég az MTI-vel.
Az összegzés felidézi, hogy a cég a vényköteles gyógyszer kategóriában a Ragadj Ecsetet! elnevezésű kampánnyal Európa, Közel-Kelet és Afrika régió legjobbja lett. A PR-szakma Oscarjának is nevezett verseny döntőjében egy 46 tagú nemzetközi zsűri a világ 40 piaci szegmenséből 2400 pályamű közül választotta ki a legjobbakat.
A reumatoid artritisz – sokízületi gyulladás – a mozgásszervi betegségek egyik legsúlyosabb formája, amely gyermekeket, fiatalokat és időseket is érint. A kampány célja az volt, hogy felhívja a figyelmet erre a betegségre, amelyben Magyarországon több mint 60 ezren szenvednek.
A hatalmas képeslap darabjait nyolc vidéki városban kis közösségek kézzel festették. A képet Róth Anikó grafikus, festőművész tervezte, a Magyar Reumabetegek Egyesületének ösztönzésére a betegek családtagjaikkal, orvosaikkal és a reumatológiai osztályon dolgozó nővérekkel együtt festették ki a saját városukhoz kötődő képrészletet.
Az óriási panoráma-képeslap a Guinness World Records elvárásai szerint készült. Anyaga karton, rajta városrészlet és ember szerepel, hátoldalán – mint minden képeslapon – üdvözlés és bélyeg is helyet kapott, kicsinyített, szabvány méretű mása pedig kereskedelmi forgalomba került.