Armani a Milánó közelében fekvő Piacenzában született 1934. július 11-én, egyszerű olasz családban nevekedett. Iskolás éveiben lenyűgözte a színház és a mozi varázslatos világa. Már sikeres divattervező volt, amikor bevallotta, ha mindent elölről kezdhetne, filmrendező lenne, bár tisztában van azzal, hogy ma a színház és a mozi világa is a lábai előtt hever.
A. J. Cronin The Citadel című orvosetikai kérdésekkel foglalkozó regényét olvasva orvos akart lenni, de végül két év egyetem után a fotózást választotta. 1957-ben aztán a milánói La Rinascente áruházban kapott állást, divatbábu-öltöztetőként dolgozott, stílustervezők között mozgott és igyekezett kifürkészni a vásárlók szokásait.
Megismerkedett Nino Cerruti divattervezővel, aki mellett nyolc évet töltött asszisztensként. Minden előtanulmány nélkül tervezte meg Hitman nevű kollekcióját, amellyel berobbant a divatvilágba. Stílusával felhívta magára az Ungaro és Zegna divatházak figyelmét is. Egyre inkább szűknek érezte a rendelkezésére álló kereteket, saját lábára akart állni. Szerencsés fordulat volt a találkozás a nála 11 évvel fiatalabb Sergio Galeotti üzletemberrel, akivel önálló stúdiót nyitott a divatos Corso Venezián. 1974-ben óriási sikerrel mutatták be kollekciójukat, amelyen már látható volt a fekete alapon fehér betűkkel írott Armani márkanév.
A tervező szokatlan összefüggésben használt szokatlan anyagokat és kombinációkat. A férfiak számára egészen új stílust dolgozott ki, amely a lazán elegáns lekerekített formákat pontosan szabott kiváló minőségű anyagokkal ötvözte. Mintha egy szobrász érintette volna meg a kelméket, Armani újraértelmezte a hagyományos öltönyt, megszüntette a szigorú strukturáltságot, és még a kiváló angol gyapjúból is olyan kényelmes zakókat tervezett, mint a selyempizsama. A vállakat csapottabbra vette, a hajtókák keskenyebbek és hosszabbak lettek, a gombolás lejjebb költözött, így az alacsony férfiak is magasabbnak látszottak, a magasak még magasabbnak.
1975-ben nők számára is előrukkolt egy határozott, férfiasabb stílussal. Cégéhez kommunikációs igazgatóként csatlakozott testvére, a stílusikon Rosanna Armani, aki korábban modellként vált ismertté. Az amerikai piac számára 1980-ban megtalálta cége legtökéletesebb reklámarcát Richard Gere filmszínész személyében, akinek ruhatárát Armani készítette az Amerikai dzsigoló című filmhez.