A hagyományos fürdőruha anyagából készülő, csak a szemeknek, az orrnak és a szájnak egy-egy nyílást szabadon hagyó ruhadarab néhány éve kezdte meg hódítását a kelet-kínai strandokon. A arcbőrt a lebarnulás ellen védő maszkot a kínai sajtó szerint Csang Si-fan 58 éves észak-kínai fürdőruhaárus találta fel. Középkorú hölgy vásárlói ugyanis arra panaszkodtak, hogy arcuk a napozókrém és a napernyő használata ellenére is barnul. Kínában pedig a minél fehérebb bőr a szépségideál, virágzik a bőrfehérítő termékek piaca. A maszk ráadásul a medúzáktól is véd, amelyek csípése akár életveszélyes is lehet.
A maszkot Kínában több színben, mintával és minta nélkül is lehet kapni, sőt személyre – vagyis fürdőruhához – szabott, egyedi változatok készítését is vállalják a helyi szabók.
A facekini (arckini) névre keresztelt termék a kínai divatmagazinok, sőt, a francia CR Fashion Book lapjairól is visszaköszön. Utóbbi a nagyjából 30 jüanba (1200 forint) kerülő darabot Gucci, Armani és más világhírű divattervezők kreációinak kiegészítőjeként mutatja be. A lap arról is megemlékezik, hogy a hasonló maszkok az 1930-as években Franciaországban is népszerűek voltak, akkor is a fehér bőr védelmét szolgálták.