Szombaton aki a Nyugati környékén járt, észrevehette, hogy a pályaudvar minden nyílásán át sűrű fekete füst gomolyog. Az emberek azonban nem kifelé, hanem tömegestül befelé haladtak az épületbe. Tűz azonban mindössze pár köbméteren volt egy ikonikus magyar gőzmozdony gázüzemű gyomrában.
A 424-es a magyar mozdonygyártás legnagyobbika és azért árasztotta el század közepi hangulattal a pályaudvart, mert egy igen különleges szerelvényt húzott be megmutatni a nagyérdeműnek. Ez a Golden Eagle Danube Express – Balkan Odyssey 12 kocsis, pazar luxusvonata. A szerelvény másnap, május 3-án indult útnak Velencébe, ahonnan majd a Zágráb–Szarajevó–Mostar–Belgrád–Szófia–Plovdiv–Veliko Tarnovo–Brassó–Segesvár–Kecskemét–Lajosmizse útvonalon tér vissza.
A luxusvonat új útvonala bemutatásának apropójából egy meglehetősen szokatlan sajtótájékoztatót tartott a MÁV Nosztalgia Kft. és a Golden Eagle Luxury Trains. Mindenhol külföldi újságírók ficánkoltak. Német fotósok térdeltek a kocsik előtt, angol firkászok vitatták a magyar időjárást. Alig néhányan képviselték a magyar sajtót. Mindenki várt valamire, és perceken belül ki is derült, mire. A Nyugati királyi várója több mint 100 év után ismét eredeti funkcióját töltötte be, ugyanis Őfelsége, Mihály, Kent hercege megérkezett. Szinte a semmiből előugrott egy szimfonikus zenekar és rázendítettek az angol himnuszra.
Nem egészen tiszta, mit keresett itt Mihály herceg, II. Erzsébet angol királynő unokatestvére, a brit légierő tiszteletbeli parancsnoka, de mindenesetre hatásos belépővel jelent meg, majd szállt fel elsőként megtekinteni a vonatot.
Miután elfoglalta helyét, mindenki követte példáját, majd a vonat elindult a vasúttörténeti parkba. Menet közben kiderítettük, mi kerül több mint 11 000 fontba, vagyis megközelítőleg négy és fél millió forintba, ha az ember befizet a Balkan Odyssey utazásra. A kabinok elegánsak, két kanapéból lecsukható ággyal vannak felszerelve és fürdőszoba is tartozik hozzájuk. Ráadásul naphosszat pazar kilátás nyílik a tájra a nagy panorámaablakokon át.
Az étteremben és a szalonkocsikban hosszú, sokfogásos étkezések várnak az utasokra, minőségi italokkal, amik közül néhány fogyasztása még csak nincs is benne a jegy árában (Don Perignon – kb. 40 000 forint).
Az utas gyakorlatilag egy héten keresztül az ablakon fog kibámulni és eszik, iszik, vagy alszik, ha éppen nem egy megállóba érkezik a szerelvény. A vasúttörténeti parkban szegény Mihály herceget berakták a mozdonyba pózolni egy darabig, majd egy nem mindennapi budapesti vonattúrára indultunk.
Ha valaki nem vasutas, bizonyára nem sűrűn ment még vonattal kört Budapesten. A Golden Eagle luxusvonata ezt megtette, közben fedélzetén bort és falatkákat szolgáltak fel ebéd gyanánt. Miután kiderült, hogy ez a főétel, a második körben mindenki párosával vette le őket a tálcáról.
Szinte csak Zuglóban álltunk meg. A restiben egy hajléktalan forma férfi felém emelte a sörét és kiáltott valamit. Én meg biccentettem és kortyoltam a kristálypohárból. Érdekes kontraszt, Velencében biztos más érzés lehet kibámulni az ablakon. Bő fél óra alatt visszaérkeztünk a Nyugatiba és újra elárasztottuk füsttel.
Másnap hercegestől elrobogott a Danube Express. Azóta is kicsit értetlenül állunk az egész előtt. Úgy tűnik, több Balkan Odyssey útvonal nem is lesz, a sajtót pedig egy nappal az indulás előtt hívták össze, amikor már valószínűleg eladtak minden jegyet. Nagyon szép vonat, de mit is kellene kezdenünk vele?