Nagyon kevés szűrésen veszünk részt

Még mindig csak akkor megy orvoshoz az emberek 60 százaléka, ha komolyabb betegség dönti le a lábáról.

Kuslits Szonja
2015. 10. 30. 7:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ezer megkérdezett 5 százaléka fordul orvoshoz már a legkisebb gyanú esetén is, az emberek 5 százaléka azonban évek óta nem is járt rendelőben. Emellett, bár az utóbbi években erősen hangsúlyozták a megelőzés fontosságát, ellenőrző szűrővizsgálatra mindössze 4 százalék megy évente 5-8 alkalommal. A szakemberek szerint egy felnőttnek évente legalább 5-6 különböző szűrővizsgálatra volna szüksége, ehhez képest az eredmények meglehetősen rosszak.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ár, a gyorsaság és a család, barátok ajánlása a legfontosabb, amikor a magán- és az állami ellátás között választunk. A megkérdezettek 40 százaléka kizárólag az állami rendelőintézeteket látogatja, de körülbelül 12 százalék már inkább a magánellátást választja, és csak akkor megy állami rendelőbe, ha nagyon muszáj. Aki a magánegészségügyet preferálja, azok többsége elégedetlen az állami ellátással, de sokak döntésében kényelmi szempontok is szerepet játszanak.

A válaszadók leginkább tüdőszűrésre, vérvételre, fül-orr-gégészetre mennek állami orvoshoz, de belgyógyászati, allergológiai, reumatológiai, ortopédiai panaszokkal is nagy arányban veszik igénybe az ingyenes ellátást. Vannak azonban olyan területek, ahol csak kicsi a különbség az állami egészségügy javára, ilyen például a nőgyógyászat, de a bőrgyógyászati és a kardiológiai szűrésre is inkább magánintézményekbe mennek a megkérdezettek. A fogászat esetében már többen veszik igénybe a magán-, mint az állami ellátást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.