Az Obama-adminisztráció nem hallgatott meg minket. Őszintén szólva, azt gondoljuk, hogy Trump megválasztott elnökkel a dolgok a jó irányba indulnak el – nyilatkozta a Wall Street Journalnak a New Balance nevű, a cipőkre varrt nagy N betűről ismert lábbeligyártó PR-alelnöke, Matt LeBretton. Ahogy olyankor lenni szokott, amikor egy használati cikkeket gyártó cég prominense politikai nyilatkozatot tesz, az üzenettel egyet nem értők azonnal tüntetni kezdtek. Bojkottért kiáltottak, New Balance-cipőket dobtak látványosan a kukába, a vehemensebbek még el is égették őket – mindezt persze videóra rögzítve és az interneten terjesztve.
A botrányt látva persze visszakoztak, és próbálták úgy beállítani a nyilatkozatot, hogy azt kiragadták a szövegkörnyezetéből, és nem Trump minden egyes céljával értenek egyet, csak az EU és az Egyesült Államok közötti transzatlanti kereskedelmi egyezmény kritikájával. De a mostani erősen polarizált amerikai politikai helyzetben kevéssé valószínű, hogy egy hasonló közlemény bárkinek is megváltoztathatná az azonnal meghozott ítéletét.
Különösen igaz ez az után, hogy a cégvezető első megszólalását számos szélsőjobboldali csoport azonnal a keblére ölelte, és a cipőmárkát mint a hithű nácik büszke jelképét kezdték saját felületeiken hirdetni. A New Balance-hez hasonlóan bostoni Daily Stormer fehér felsőbbrendűséget hirdető honlap „A fehér ember hivatalos cipőjének” nevezte ki a cég termékeit. Ez már a New Balance számára is egyértelműen kínos volt. Újabb közleményükben azt hangsúlyozzák, hogy 110 éves cég lévén elutasítják a bigottság és a gyűlölet minden formáját: „öt gyárunk van az Egyesült Államokban és több ezer alkalmazottunk világszerte, akik az összes rasszt, társadalmi nemet, szexuális orientációt képviselik. A New Balance egy értékorientált vállalat, és hisz az emberiességben, az erkölcsben és a kölcsönös tiszteletben.”
Hogy ez a nyilatkozat csak a Hogyan hárítsunk el PR-katasztrófákat? című kézikönyv első oldaláról lett kimásolva, vagy komolyan gondolják, azt vélhetően csak a cég felső vezetői tudnák megmondani. Az azonban kétségtelen, hogy a náci csoportok nem a semmiből találták meg maguknak a vállalat termékeit.