Amíg a brit fiatalok az egészségükre figyelnek, a magyarok drogoznak

Nálunk az olcsó kábítószerek a menők, a britek körében a sportolás.

MN
2017. 10. 22. 9:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összevetve a brit és a magyar fiatalok életmódját, jelentős különbségek rajzolódnak ki. Az Independent cikke szerint a kétezer megkérdezett válaszából az látszik, hogy jóval kevesebbet költenek szeszes italokra, az átlag 23 500 forintot havonta, ami ott ezek szerint kevésnek számít, ám 18 százalékuk egyáltalán nem költ alkoholra. Az egészséges életmódra ugyanakkor, amelynek jelentős részét képezi a sport, 41 ezer forintnak megfelelő összeget fordítanak, ami jelentős fordulat az előző két évtizedet nézve, mivel a korábbi négyszeresét jelenti az összeg. Sokba kerül még a lakhatás, a közlekedés és az étkezés is. Az italok a listájuk végén szerepelnek csak. A felmérést az SPC alkalmazás rendelte meg, amely az egyetemisták Airbnb-jének nevezi magát.

A ködös Albionnál jóval borúsabb az a kép, amelyet a magyar fiatalokról fest a Hír TV cikke: hazánkban egyre több gyerek- és fiatalkorú kerül drogrehabilitációs központba az olyan új típusú kábítószerek miatt, mint amilyen az úgynevezett biofű, amely még a cigarettánál és az alkoholnál is olcsóbban szerezhető be például az internetről a Magyar Posta házhoz szállításával, de személyesen beszerezni sem nagy kihívás. A kormány 2018-ban csupán 518,9 millió forintnyi költségvetési forrást fordít a drogellenes intézkedésekre, ami kevésnek számít. A jogszabályok könnyen kijátszhatók. Az elfogott dílerek nem maradnak sokáig rács mögött, mert a rendőrség tiltólistája lemaradásban van a szerkínálók újabb és újabb anyagaival szemben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.