Az autópálya reménytelen, repülővel is drága eljutni egy prágai kocsmába

Sokkal előbb kell indulni sörözni a cseh fővárosba a hosszú hétvége előtt. Jó előre szóltunk.

Kuthi Áron
2018. 03. 12. 17:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden március közepén magyar invázió van Prágában, az emberek alaposan kihasználják a hosszú hétvége nyújtotta lehetőségeket. Ilyenkor rengeteg magyar autót lehet látni a fizetős parkolási zónák határától kijjebb, de a kedvező repülőjegyárak miatt egyre többen utaznak repülővel is a sörözőkánaánba. Rossz hír, hogy a Ryanairnél már csak 100 ezer forint körüli áron lehet retúrjegyet találni, a cseh légitársaságnál pedig 30 ezer környékén alakul a legolcsóbb jegy március idusa körül. Tehát nagyon úgy néz ki, hogy nem marad más, mint idén is autóval nekivágni a Budapesttől 530 kilométerre eső városba.

Jó, hogy ha már előre megbarátkozunk a ténnyel, hogy még mindig tart a Brünn–Prága közötti D1-es autópálya felújítása – tíz évre tervezték megoldani a sztráda renoválását. Ez nagyjából egy-másfél órával növeli meg a menetidőt, és nincs menekvés, ha már a D1-esen vagyunk, Prágába lehetetlen másképp eljutni, hacsak nem akarjuk az egész Csehországot faluról városra megismerni. Így aztán a vasút is versenyben van, vonattal Pestről ugyanúgy 6,5–7, hét óra alatt lehet eljutni Prágába, mint közúton. 

Ausztrián keresztül kerülve is vállalható az út – a térkép tanúsága szerint. Ha ezt választjuk, a hegyeshalmi átkelő bedugulásával kell számolni. Kis segítség: a Hegyeshalmi határátkelés információ nevű Facebook-csoport, amelyet gyakorlatilag a határt épp átlépő magyarok látnak el valós idejű várakozási információkkal. 

A Mladá Fronta Dnes online kiadásából kiderül, idén öt újabb szakaszra vár felújítás, vagyis egysávosítás a cseh sztrádára, ezek közül két helyen már március első felében kezdődik a munka. A többi három szakaszra március második felében vonulnak fel a munkagépek, így aki húsvétra menne Prágába, annak még alaposabban fel kell készülnie a megnövekedő menetidőre. 

A D1-es felújítása egyébként soha véget nem érő történetté kezd válni Csehországban, a közlekedési miniszter most jelentette be, hogy nem 2020-ra, hanem 2021-re várható az építkezés befejezése. 

Aki még nem foglalt szállást Prágába, az már nagyon nem is fog. A magyarok márciusi kirajzása idejére minden évben kínlódás a kései szállásfoglalás. Ezért ajánljuk mentő ötletként a prágai életérzést – persze csak nagyon halványan visszaadó alternatívát: Brünnt avagy Brnot. A morva fővárosban ugyan sokkal kisebb az étterem- és kocsmaválaszték, de ez természetes, hiszen a lakosság ott 400 ezres a prágai 1,3 millióval szemben. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.