Bár az emberi faj több tekintetben racionális, ám nem minden tekintetben. Az Appetite tudományos folyóiratban most publikált tanulmányban a kutatók a szenzoros és egyéb hatásokat vizsgálták az emberek étel- és italválasztására vonatkozóan. Következtetéseik több meglepő eredményt is tartogattak. Azt a furcsa gyakorlatot vizsgálták, miszerint ha y szendvicset vagy más, hideg ételt vásárolunk, akkor a rendelésünk mellé „gyakran becsúszik” még néhány plusztétel.
A tudósok megállapították, hogy azok, akik ilyen ételeket vásároltak, kétszer nagyobb eséllyel rendeltek „a la carte extrákat”, például sült krumplit és süteményeket, mintha a szendvics „puszta hidegsége nem tudná őket kielégíteni kísérő kiegészítések nélkül”.
A szakemberek szerint egy ilyen étkezés során az agyunk úgy érzi, hogy „ez csak egy hideg szendvics”, ami nem lehet elég, és ami önmagában nem adhat megfelelő jóllakottság érzést.
A kutatásunkban bemutattuk, hogy az ételek és italok felszolgálási hőmérséklete is befolyásolja a fogyasztók kiegészítő vásárlásait
– írta Sara Baskentli, Lauren Block, Maureen Morrin a tudományos publikációban, amit a ZME Science online tudományos portál idéz. – Utóbbi abban jelentkezett, hogy az éhes vásárlók egyetlen étkezés során további ételeket és italokat rendeltek, mintegy kiegészítésként.

Fotó: Pixabay
Magyarázatként megjegyezték, hogy a meleg ételeket általában tudat alatt a családi ünnepekkel azonosítjuk, ami arra emlékeztet minket, hogy valaki törődik velünk, mert azért süt-főz, hogy mi táplálkozni tudjunk. A meleg ételt tehát akaratlanul is a gondoskodással tesszük egyenlővé, míg a hideg étel pont ennek az ellenkezőjét képviseli.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
A borítókép illusztráció
Tíznapos méregtelenítő kúra: fogyaszt és energiát ad
Ha intenzív, de hatékony méregtelenítést szeretne, ideális választás a 10 napos méregtelenítőkúra.
De mire figyeljünk, hogy a 10 napos méregtelenítőkúra sikeres legyen? Most megtudhatja! A legjobb, ha hétvégén kezdjük el.