Felsőtárkány, amelyet a Bükk nyugati kapujaként is ismerhetünk, Eger közelében található, nevezetességeihez eljuthatunk az Egererdő Zrt. gondozásában működő kisvonattal. A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút vonalát 1915-ben kezdték kiépíteni, hogy a megnövekedett fakeresletre bükki kitermeléssel reagáljanak. A Felsőtárkány– Kisnádas– Petres szakasz az évek során újabbakkal bővült. A lakosság azonban nem nézte jó szemmel a vasút működését, hiszen a görpályás üzemmódban, hegymenetben alkalmazott mozdony nélküli vagonok a községen áthaladva balesetveszélyesek voltak.
Miután 1923-ban az egyik szerelvény teheneket gázolt, a helyiek felszaggatták a síneket. Ezután építették ki kubikusok a Felsőtárkányt elkerülő vonalat. A vasút 1938-ban a kőbányászat központjában, a Berva-völgyben futott, majd 1946-ban az Egri Állami Erdőgazdaság tulajdonába került; személyeket rendszeresen csak 1954-től szállított, Felnémet és Stimecz-ház, illetve Berva-völgy és Felnémet között. A kőbánya 1963-ban kötélpályás szállításra váltott, ami jelentős bevételkiesést jelentett a kisvonatnak: vonalait folyamatosan redukálták, végül 1994-ben az erdészet az összes használatlan szakaszt felbontotta.
A kisvonat a Bükki Nemzeti Parkban fut öt kilométeres pályáján, 1984 óta csak személyforgalmat bonyolít le. A Felsőtárkány -fűtőház állomástól indulva az Egeresvölgy -varróház megállóhoz érkezünk, ahol a helyi vadaskert muflonjait és dámszarvasait csodálhatjuk meg. A Stimecz-házi végállomásnál szalonnasütők és focipálya várja a látogatókat, valamint egy 1,5 kilométeres erdei tanösvény mutatja be a déli Bükk élővilágát. Érdemes megtekinteni a Stimecz-háztól két kilométerre eső Vöröskő-forrást is, illetve a Szikla-forrást, amelynek tóvá duzzasztott vizében pisztráng, csuka és ponty is horgászható. Aki inkább vadászna vágyik, annak sem kell csalatkoznia: a Felsőtárkányon működő Bükk Kapuja Bérkilövő Vadásztársaság évente többször is szervez vaddisznóhajtást, s az év minden napján fogad vendégeket egyéni vadászatra.