A KFC megmutatta, hogy nincs rejtegetnivalója

A gyorsétteremlánc új, Deák téri „fiókjában” látványkonyha és hús-vér szakácsok fogadtak bennünket.

Csákvári Péter
2015. 04. 16. 17:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KFC a napokban alaposan meglepte a magyar sajtó munkatársait. Számtalan szerkesztőségbe elküldték fura levelüket, melynek tartalma egy átlátszó plexilap volt ezzel a felirattal: „a KFC konyhája is ilyen átlátható”. Ezzel a lappal meg is hívtak több tucat újságírót a Deák téri új üzletük nyitására szervezett sajtótájékoztatóra, ahol készségesen megmutatták, milyen az új konyhájuk. Gyorsétteremre így még nem voltunk kíváncsiak.

A sajtótájékoztató elején természetesen elhangzott a szokásos szöveg a friss hazai csirkékről meg a családi vállalkozásoktól beszerzett zöldségekről, és igazából már talán el is hisszük ezt, de manapság ennél többet várunk egy étteremtől. A helyzet az, hogy egy gigászi multi gyorsétterméről van szó, véletlenül sem a gasztroforradalom egyik új üdvöskéjéről. A KFC ma combot villantott, és úgy döntött, hogy Harland Sanders ezredes, a társaság alapítójának kecskeszakálla már nem elég a bizalomhoz, ide bizony plexi, szakácsok, csinos lányok és kasszaszigetek is kellenek. Konkrétan a szakácsok plexi, a szép lányok pedig kasszaszigetek mögött sürögve-forogva.

„Ezt a KFC éttermet a legújabb fogyasztói trendeket szem előtt tartva alakítottuk ki. Vendégeink látni szeretnék, miből és hogyan készül az étel, a látványkonyhával pedig ennek az elvárásnak teszünk eleget” – indokolta az új dizájnt Fukcius Tamás, a KFC magyarországi marketingvezetője. A válla felett átpillantunk, a látványkonyha valóban ott van. Egy átlátszó műanyagfal mögött két fiatal srác, Laci és Tomi panírozgat. Képzettségük szerint valóban szakácsok, ráadásul annak is vették fel őket. Ezzel történelmit lépett a csirkebirodalom.

Lassan közeledünk a plexi felé, mert még nem vagyunk benne biztosak, hogy ez tényleg megtörtént. Kóstolgatjuk a látványt, forgatjuk a gondolatokat, de a srácok valóban ott vannak szakácskabátban teljes valójukban. A plexi előtt állva azonban megáll a tudomány. Azt, hogy konkrétan mit csinálnak, már nem látni az előttünk terpeszkedő bazsalikomoktól és egyéb fűszernövényektől, s a mélyen fekvő munkaasztal sem elégíti ki kíváncsiságunkat. A fal mellett ágaskodva, ha elég magasak vagyunk, láthatjuk, hogy tényleg csirketestrészeket forgatnak egy lisztre hajazó dologgal teli kádban, akárcsak bármelyik másik KFC-ben a kommunikáció-marketing szakos hallgatók. Mindenesetre beengedtek minket a konyhára is, hogy belássuk: nincs itt semmi furcsa látnivaló.

Minden és mindenki makulátlanul új, békés káoszban tesztelik a vadiúj eszközöket a rozsdamentes végtelenben. Megpillantunk egy valódi csirkecombot is: aki eddig szkeptikus volt, fellélegezhet. A nagy kérdés továbbra is a panír, amiről tudjuk, hogy az ezredes hetvenéves receptje, és tizenegyféle gyógynövény van benne. A lisztet tanulmányozva megállapítjuk, hogy ezek fehér gyógynövények lehetnek. A keményítőről nem esik szó.

A másik nagy újítás picit hasznosabbnak bizonyul. A kassza és a konyha elválaszthatatlan barátsága véget ért, külön utakon folytatják tovább küldetésüket. Az étterembe beérve először a kassza állít meg minket, ahol villámgyorsan felveszik a rendeléseinket, és fáradhatunk tovább a kiadóhoz, ahol szinte nyújtják is elénk a tálcánkat.  „Lebontottunk mindent, ami köztünk és a vendégeink között állt” – közli Fukcius Tamás, majd belemegy a modern fogyasztói trendek elemzésébe és megjegyzi, hogy a fogyasztók manapság mindenhol élményeket keresnek, majd az új éttermet a YOLO (You Only Live Once – csak egyszer élsz) mozaikszóval hozza egy tető alá.

Az enteriőr szép-szép, Sanders mindenhol, eldugott pincehelyiség még több Sandersszel, és digitális menütáblák, amelyek érthetetlen módon 2015-ben jelentek meg először, és most nagyon büszkék rá. A Deák tér környéke megkapta tehát az egyetlen hiányzó multit, valamint a kétszáz forintos pizza fő riválisát, hiszen hajnali háromig nyitva lesz az ezredes legújabb szentélye a partinegyed epicentrumában. Hiába a szarkazmus, egyébként jó dolog amibe a fejszéjüket vágták, csak nem teljesen értjük, mi az a dolog. A KFC-csirke KFC-csirke maradt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.