A vállalat alapanyagai minőségének rendszeres ellenőrzését és beszállítói felügyeletének szigorítását ígérte sajtótájékoztatóján a társaság. A reformok részeként már több mint ezer kisebb beszállítójával bontotta fel a szerződését. „Mostantól zéró toleranciát hirdetünk az élelmiszer-biztonságot illetően, s az előírások ellen vétő beszállítóktól rögtön megválunk” – fogalmazott Sam Sun, a KFC anyacégének, a Yum Brands kínai ágának vezérigazgatója.
Az országban korábban rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalatot tavaly év végén vádolta meg a kínai központi televízió azzal, hogy beszállítóinak elégtelen ellenőrzése miatt az éttermeibe kerülő csirkehús a megengedettnél több antibiotikumot, illetve más vegyi anyagot tartalmaz.
A riportot követően az ügyben vizsgálat kezdődött, amelynek kezdeti megállapításai a KFC mulasztását bizonyították. A cég január közepén bocsánatot kért fogyasztóitól. A botrány hatására a Yum Brands kínai eladásai a tavalyi negyedik negyedévben – három év után először mínuszt mutatva – 6 százalékkal estek vissza, januárban már 37 százalék volt ez az arány, a KFC éttermek eladásai 41 százalékkal mutattak kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A kínai piac azért kulcsfontosságú a KFC-n kívül a Pizza Hutot birtokló, az országban összesen 5300 üzletet magáénak tudó Yum számára, mert teljes éves bevételeinek 44 százaléka innen származik.
A vállalat az első negyedévben bevételének és profitjának is 25 százalékos visszaesésére, egész évben pedig – elsősorban a botrány hatására – részvényenkénti bevételének egy számjegyű csökkenésére számít. A nyereség szintén csökkenni fog idén, szemben a korábbi, 10 százalékra becsült növekedési előrejelzésekkel. A nehézségek ellenére sem adja fel azonban korábbi terveit a cég, az idő gyógyító erejében bízik, s ahogy azt januárban megerősítette, idén 700 új étterem nyitását tervezi Kína-szerte.