Csirkehús: zéró toleranciát hirdetett a KFC

Zéró toleranciát hirdetett és a korábbi hibáinak kijavítását ígérte a KFC Kínában, miután eladásai két számjegyű zuhanásba kezdtek.

tt
2013. 02. 26. 13:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalat alapanyagai minőségének rendszeres ellenőrzését és beszállítói felügyeletének szigorítását ígérte sajtótájékoztatóján a társaság. A reformok részeként már több mint ezer kisebb beszállítójával bontotta fel a szerződését. „Mostantól zéró toleranciát hirdetünk az élelmiszer-biztonságot illetően, s az előírások ellen vétő beszállítóktól rögtön megválunk” – fogalmazott Sam Sun, a KFC anyacégének, a Yum Brands kínai ágának vezérigazgatója.

Az országban korábban rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalatot tavaly év végén vádolta meg a kínai központi televízió azzal, hogy beszállítóinak elégtelen ellenőrzése miatt az éttermeibe kerülő csirkehús a megengedettnél több antibiotikumot, illetve más vegyi anyagot tartalmaz.

A riportot követően az ügyben vizsgálat kezdődött, amelynek kezdeti megállapításai a KFC mulasztását bizonyították. A cég január közepén bocsánatot kért fogyasztóitól. A botrány hatására a Yum Brands kínai eladásai a tavalyi negyedik negyedévben – három év után először mínuszt mutatva – 6 százalékkal estek vissza, januárban már 37 százalék volt ez az arány, a KFC éttermek eladásai 41 százalékkal mutattak kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A kínai piac azért kulcsfontosságú a KFC-n kívül a Pizza Hutot birtokló, az országban összesen 5300 üzletet magáénak tudó Yum számára, mert teljes éves bevételeinek 44 százaléka innen származik.

A vállalat az első negyedévben bevételének és profitjának is 25 százalékos visszaesésére, egész évben pedig – elsősorban a botrány hatására – részvényenkénti bevételének egy számjegyű csökkenésére számít. A nyereség szintén csökkenni fog idén, szemben a korábbi, 10 százalékra becsült növekedési előrejelzésekkel. A nehézségek ellenére sem adja fel azonban korábbi terveit a cég, az idő gyógyító erejében bízik, s ahogy azt januárban megerősítette, idén 700 új étterem nyitását tervezi Kína-szerte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.