Az ezredfordulós generáció tagjai inkább szöveges üzenetet küldenek kollégájuknak, ahelyett hogy személyesen beszélnének vele. Órákat töltenek azzal, hogy SMS-eznek és játszanak az okostelefonjukkal, de a beszélgetést elfecsérelt időnek tekintik. Az online kapcsolattartást sokkal jobban preferálják, mint a beszélgetést egy kávé mellett. Még a hallgatói klubok tagjai is inkább online tartják egymással a kapcsolatot, mint személyesen – ezt a trendet vázolja fel a BBC cikke, melyben az okokra is fény derül.
Mivel ilyen nagy a bizalom az online kommunikációban, az 1980 és ’90 között született generáció kimaradt a szemtől szembe interakcióból, és nem tanulta meg, hogyan kell választékosan beszélni, figyelmesen hallgatni és olvasni mások kifejezéseiből és testbeszédéből. A munkaadók azzal szembesülnek, hogy fiatal alkalmazottaik esetlenek a személyközi kommunikációban, nincsenek felkészülve arra, hogy együttműködjenek a munkatársaikkal és fejlesszék ügyfeleikkel a kapcsolatot.
A beszéd és az írás az első számú készségek, melyekre a tanácsadók és a fejvadászok azt mondják, hogy fejleszteni kell – mondta Mark Zupan, a New York állambeli Rochester Egyetemhez tartozó Simon School of Business dékánja. Az intézményben különösen nagy hangsúlyt fektetnek a személyközi kommunikációra. Az iskola alaptantervében is szerepel az erre a területre fókuszáló képzés külön kurzusok formájában. Létrehoztak egy négyfős fejlesztési csapatot is, akik a vezetési feladatokhoz kapcsolódó kommunikációval kapcsolatban kínálnak programokat.
A fenti törekvés azonban nem egyedülálló, más iskolákban is próbálják a diákokat a magabiztos, kifejező kommunikációra oktatni. A New York-i Buffalo Egyetem indított egy LeaderCORE nevű programot, amely lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy felmérjék készségeiket a kommunikáció és a személyek közötti kapcsolat területén, és aztán fejlesszék magukat.
Eközben a recesszió több vállalatot arra kényszerített, hogy szűkítsen a tréningprogramjain, így minden eddiginél jobban számítanak az iskolákra abban, hogy felkészítsék a diákokat ilyen téren is. Ideális esetben az iskoláknak be kell építeni a személyközi kommunikáció fejlesztését a tanmenetbe, legyen szó pénzügyi képzésről, vagy más területekről. Ám manapság kevés olyan iskolát találunk, amely ezt a stratégiát folytatja, figyelemre méltó kivételként idesorolható az Insead, melynek vannak kampuszai Franciaországban, Szingapúrban és Abu-Dzabiban is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!