Könnyen horrorba csaphat át egy horvátországi nyaralás, hiszen ha meghibásodik az autónk, és nem rendelkezünk assistance-szolgáltatással, akkor zsebből kell kifizetnünk a helyszínre érkező autószerelőt, rosszabb esetben el is kell vontatni a gépjárművünket egy közeli műhelybe. A javítási, szállítási végösszeg akár a 100-150 ezer forintot is elérheti, márpedig egy átlagos magyar család a szállás kifizetésén túl nagyjából ennyit szán az egész nyaralásra!
Külföldre utazás előtt tehát mindenképpen érdemes assistance-biztosítást kötnünk, mely vész esetén fedezi a felmerülő költségeket. Ha rendszeresen megfordulunk külföldön, akkor érdemes valamelyik biztosítónál éves szerződést kötnünk, melynek díja 9-16 ezer forint között mozog. Persze ez az összeg lehet kedvezőbb is, amennyiben az adott cégnél van a kötelező, esetleg a casco biztosításunk is. A Magyar Autóklubnál rövidebb intervallumra is köthetünk ilyen jellegű biztosítást, és a tagok természetesen jóval kedvezőbb áron juthatnak hozzá. Van konstrukció 1-5 napra, 6-10 napra, és 11-31 napra is. Egy nyaralás általában egy hétig, vagy esetleg 10 napig tart, tehát a középső csomagra érdemes előfizetnünk, melynek ára 4990 forint, ha pedig klubtagok vagyunk, akkor 2990 forint. Igen ám, csak van egy „apró” gond az összes ilyen assistance-biztosítással: csak akkor köthető, ha az autó életkora nem haladja meg a 15 évet!
A magyar autópark átlagéletkora nagyon magas (13 év), rengetegen használnak 16-25 éves autókat, márpedig ezekre az autókra nem lehet segélyszolgálat-biztosítást kötni, ugyanis a biztosítók nem látnak benne üzletet. Beszéltünk a Netrisk ügyfélszolgálatával, ahol azt a tájékoztatást adták, hogy egyetlen olyan megoldást sem tudnak ajánlani nekünk, ami érvényes lenne 15 évnél idősebb autókra. Mikor ennek okáról érdeklődtünk, azt a választ kaptuk, hogy a biztosítók a kockázatelemzést követően nem látták rentábilisnek, azaz jövedelmezőnek az ilyen csomagok kialakítását. Ez a döntés a biztosítók részéről természetesen érthető, egy 18 éves gépjármű nyilván jóval nagyobb eséllyel robban le az úton, mint mondjuk egy 6 esztendős, azonban a tulajdonosok szempontjából igencsak elkeserítő a helyzet.