Az OkmányApp elnevezésű alkalmazással okostelefonról intézhetők személyi igazolvánnyal, útlevéllel, gépjármű-tulajdonosváltással és erkölcsi bizonyítvánnyal kapcsolatos ügyek – közölte Ignácz István, KEKKH elnöke az alkalmazás budapesti bemutatóján. Elmondta, a hivatal évente mintegy ötmillió okmányt állít ki, és naponta több mint 34 ezer emberrel áll valamilyen ügyintézői kapcsolatban, ezért elkötelezettek, hogy az állampolgárok nagy része a lehető leggyorsabban és legolcsóbban jusson hozzá azokhoz az információkhoz, amelyek ügyei intézéséhez szükségesek.
A fejlesztés a KEKKH teljes telefonos ügyfélszolgálatának megújítását célzó, összesen 911 millió forintos európai uniós pályázat keretében valósult meg, s 26 millió forintba került. Nagy Lajos, a KEKKH közszolgáltatási elnökhelyettese elmondta: a Belügyminisztérium szerveként egyik fő feladatuk az elektronikus ügyintézés fejlesztése. Ennek jegyében készült el az alkalmazás is, amely a már meglévő Webes ügysegéd szolgáltatásait mobiltelefonon is elérhetővé teszi, valamint bővíti a körüket. Mint mondta, felmérésük szerint az emberek 63 százaléka szeretné okostelefonról, illetve otthonról intézni okmányügyeit.
Közölte: az alkalmazás ingyenes, és ügyfélkapu-regisztrációval használható. Újdonságnak nevezte, hogy ha bárki is elakadna az ügyintézésben, az alkalmazásból rögtön felhívhatja a 1818-as kormányzati ügyfélvonalat. Ugyanakkor az alkalmazás felülete segítségeket is tartalmaz.
Az alkalmazás bemutatásakor Nagy Lajos elmondta, nemcsak a kért adatok adhatók meg, hanem például gépjármű-tulajdonosváltásnál a szerződés is feltölthető mobiltelefonról. Hozzátette: a fizetés is elektronikus, de természetesen vannak ingyenes szolgáltatások is, például lekérdezhető, hogy hol tart egy okmány elkészítése.
Kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az elektronikus igénylések nem rónak többletterhet a hivatal dolgozóira, az egész folyamat elektronikus.