Az Uber tavaly november óta tevékenykedik Magyarországon, remek marketingszöveggel, kedvező árakkal, és jövőbe mutató elképzelésekkel csábítják a jónépet. A gond csak az, hogy szinte semmilyen hatályos jogszabálynak nem felel meg a működésük, a sofőrökkel kötött szerződések még a legalapvetőbb formai követelményeket sem elégítik ki, maguk a sofőrök és az autóik sem felelnek meg azoknak a szigorú szabályoknak, amelyek a taxisokra vonatkoznak. Ráadásul nincs is olyan vezető személy, aki hivatalosan nyilatkozhatna a médiának, emellett felelősségre sem vonható az Uber Hungary Kft., ugyanis ők hivatalosan csak marketingtevékenységet végeznek, szolgáltatást nem.
A BKK hatásköre alá tartoznak a Budapesti Fuvarszervezők, az egyéni vagy társas taxitársaságok és maguk a taxik ellenőrzése is, a 2014-es esztendőben például közel 11 ezer alkalommal vizsgálták a taxikat, és az esetek 25,4 százalékában találtak valami hiányosságot, amiről jegyzőkönyvet vettek fel. Nemrég a BKK ellenőrei az Uber által foglalkoztatott sofőröket is górcső alá vették, hiszen a Taxirendelet rendelkezései szerint a BKK jogosult a személyszállítási szolgáltatások ellenőrzésére.
Az ügyben felkerestük dr. Komáromi Endrét, a Közúti Szolgáltatások Divízió divízióvezetőjét. „Ellenőrzéseket végezhetünk, de a BKK nem hatóság, így mi a jegyzőkönyveket a közlekedésszervező állásfoglalásával együtt elküldjük az illetékes hatóságnak, például a NAV-nak, a közlekedési hatóságnak, a fogyasztóvédelemnek stb. Ezek a jelentések eljárást generálhatnak, de az ügy további részéről visszajelzéseket nem kapunk” – mondta dr. Komáromi Endre.
A BKK ellenőrzési körébe beletartozik az is, hogy a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a szolgáltatást közvetítő szolgálatok ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat is ellát, melynek során többek között a személytaxi gépjárművek és a taxival történő személyszállítási szolgáltatás nyújtását végző szolgáltatók Taxirendeletben foglaltaknak való megfelelését vizsgálja, így például az Uber által foglalkoztatott, személyszállítást végző sofőröket. Komáromi elmondta, hogy ők az Uber szolgáltatást kizárólag az utas oldaláról vizsgálták, abból a szempontból, hogy azok megfelelnek-e a Taxirendelet szigorú előírásainak.