Az elmúlt időszakban levél keringett a legnagyobb közösségi oldalon, miszerint egy fővárosi benzinkútnál a 65 literes tankba 70 litert sikerült tankolni a kijelző szerint. Egy másik példa szerint a tankolt üzemanyag fele vizet tartalmazott, mely a gépkocsi azonnali meghibásodását eredményezte. Egy újabb városi legenda, vagy ez lenne a valóság?
A fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint nem jellemző e témakörben panaszok előfordulása, így nem is volt indokolt manapság kifejezett témavizsgálat beiktatása ezzel kapcsolatban.
A hazai benzinkutak mérésügyi ellenőrzését a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) végzi. A 2007-es átfogó, fogyasztóvédelmi társhatósági ellenőrzéssel végzett témavizsgálat óta csak elvétve bukkan az MKEH szabálytalanságokra. A kutak mérőállomásait évente újra hitelesítik. Ilyenkor olyan fémzárral látják el az állomásokat, amelyeket sem a kutasok, sem a benzinkút-tulajdonosok nem tudnak kinyitni. A megengedett eltérés 0,5 százalék, a fogyasztói reklamációk 95 százaléka alaptalannak bizonyul.
Az elmúlt időszakban, közvetlenül a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) és a területi fogyasztóvédelmi felügyelőségeket érintő megkeresés az adott témakörben három eset volt.
Az egyik esetben egy nagy hipermarket benzinkútjánál a kerekítési szabályok be nem tartását kifogásolta egy vásárló. A panaszt a megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség megvizsgálta, ellenőrzést hajtott végre, a jogsértést nem tapasztalták. Egy másik megyében a mérés hitelességét kifogásolta egy vásárló, az abban az esetben indított eljárás során végzett ellenőrzés eredményeként sem állapított meg jogsértést a hatóság.
A harmadik esetben pedig a benzin minőségét kifogásolta egy vásárló az autó meghibásodása okán, melynek kivizsgálása nem a hatóság hatáskörébe tartozik. Az Ásványolajtermék Minőségellenőrzési (ÁMEI) Zrt. tapasztalatai szerint a gépjármű meghibásodását elenyésző mértékben okozza rossz minőségű benzin, az inkább például a gépkocsik nem megfelelő karbantartására vezethető vissza.